تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۰۷۷۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

“تملت” به ازای هر سهم ۴۷۹ ریال سود محقق کرد

‌می‌متالز - شرکت تامین سرمایه بانک ملت به ازای هر سهم ۴۷۶ ریال سود محقق کرده است.

به گزارش می‌متالز، اطلاعات و صورت‌های مالی (حسابرسی نشده) سال ۱۳۹۹ تامین سرمایه بانک ملت با تحقق بیش از ۵۲۶ میلیارد تومان سود خالص منتشر شد

صورت‌های مالی حسابرسی نشده تامین سرمایه ملت برای دوره ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ با رشد درآمد‌های عملیاتی و افزایش سودآوری منتشر شد. بر این اساس «تملت» از تحقق ۴۷۹ ریال سود به ازای هر سهم و در نهایت پوشش ۲۹ درصدی پیش‌بینی سود خالص خبر داد. یادآور می‌شود سود خالص پوشش داده شده «تملت» در دوره یک ساله منتهی به پایان اسفندماه بیش از ۵۲۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

جزئیات عملکرد مالی تامین سرمایه بانک ملت در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که شرکت در سال گذشته موفق به کسب بیش از ۶۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد عملیاتی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش را تجربه کرده است. از کل درآمد عملیاتی مزبور، بخش عمده‌ای به درآمد ناشی از ارائه خدمات بازارگردانی و سود اوراق بهادار تعلق داشته است. به طوریکه درآمد یادشده به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که ۶۵ درصد ار کل درآمد «تملت» در سال ۹۹ است. همچنین بیش‌از ۱۲۱ میلیارد تومان نیز به درآمد حاصل از صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت اختصاص داشته است.

در همین راستا «تملت» در سال ۹۹ توانست سود عملیاتی خود را به ۵۸۵ میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان برساند؛ این در حالی است که با توجه به سود عملیاتی ۴۵۰ میلیارد تومانی شرکت در سال ۹۸، رشد ۳۰ درصدی را در این سرفصل شاهد هستیم.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده