تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۰۷۹۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
احمد مجیدی مدیرعامل ایرالکو:

ایرالکو در شرایط کرونا مشمول تعطیلی نمی‌شود/ بهشتی معاون بازرگانی و عضو هیات مدیره: ایرالکو تنها شرکتی است که مطابق دستور ستاد کرونا به دورکاری عمل کرده است

‌می‌متالز - پس از گذشت دوماه ازاعتصاب غذا درشرکت ایرالکو که به واسطه‌ی اعتراض به عدم طبقه بندی مشاغل صورت گرفته بود و با تعامل دست و پا شکسته‌ی مدیرعامل با کارکنان به پایان رسید؛ اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که فضای شرکت ایرالکو به واسطه‌ی شیوع کرونای ناشی از عدم اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی به ناآرامی دوباره کشیده شده است.

به گزارش می‌متالز، برخی از اعضای هیات مدیره این شرکت به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری و کارکنان دفتر مرکزی نیزبه کرونا مبتلا شده اند. اما این موارد توسط مدیرعامل و برخی اعضای هیات مدیره‌ی شرکت تکذیب شد.

مدیرعامل شرکت ایرالکو ضمن رد شایعه‌ی ناآرامی کرونایی در شرکت وعدم اعمال دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا مبنی بر دورکاری و کاهش ظرفیت پرسنل اظهار داشت:در گروه بندی ستاد کرونا، شرکت‌های تولیدی در گروه یک قرار داشته و به هیچ وجه تعطیل نخواهند شد؛ بنابراین وقتی مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری، هیچ یک تعطیل نمی‌شوند، چگونه ممکن است ایرالکو تعطیل یا کاهش ظرفیت نیرو داشته باشد.

ایرالکو در شرایط کرونا مشمول تعطیلی نمی‌شود

«احمد مجیدی» گفت: کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، از مجموعه‌هایی هستند که مشمول تعطیلی و دورکاری نمی‌شوند و ایرالکو نیز جزء همین گروه است.

جلسات هیات مدیره ویدئویی برگزار می‌شود/ دفتر مرکزی هیچ بیمار کرونایی ندارد

وی در پاسخ به اینکه جلسات حضوری هیات مدیره منجر به انتقال ویروس به سایراعضا وهمکاران دردفتر مرکزی شده است، اظهار داشت: در یک ماه گذشته جلسات هیئت مدیره با توجه به محدودیت ایجاد شده در تردد بین شهری به صورت ویدیویی برگزار شده است و این موضوع صحت ندارد؛ چراکه در حال حاضر در دفتر تهران هیچ نیرو و پرسنل کرونایی نداریم.

مجیدی در خصوص ابتلای خود به کرونا و حضور در محل شرکت و دفتر نیزگفت: بنده در منزل و از طریق ویدیو، اینترنت و تلفن کار‌ها و موارد مرتبط با شرکت را انجام می‌دهم.

بخش تولید با صدرصد ظرفیت فعالیت می‌کند

مدیرعامل ایرالکو در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص وضعیت تولید و تامین مواد اولیه در شرکت اظهار داشت: در حال حاضر بخش تولید با ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول مشغول به کار است و ۵۰۰ هزار تن مواد اولیه مورد نیاز شرکت را نیز به صورت سالیانه از کشور‌های مختلف تامین کرده ایم و در حال حاضر شرکت از ذخیره خوبی برخوردار است.

 

ملزومات رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرکت مرتب کنترل و توزیع می‌شود

وی افزود: تعداد پرسنل شاغل در شرکت در حال حاضر حدود ۴ هزار نفر است و مشکلی به لحاظ کاهش ظرفیت نیروی کار در شرایط کرونایی وجود ندارد؛ چراکه ملزومات رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرکت مرتب کنترل و توزیع می‌شود.

درصد پیشرفت پروژه آندسازی با فعالیت ۵ پیمانکارعمده نسبت به سال‌های گذشته بسیار مطلوب است

مجیدی همچنین در خصوص پروژه آند سازی نیز گفت: درصد پیشرفت این پروژه نسبت به سال‌های گذشته بسیار مطلوب بوده است و هم اکنون ۵ پیمانکار عمده در سایت مذکور مشغول عملیات ساختمانی و نصب تجهیزات هستند.

یکی از اعضای هیات مدیره‌ی ایرالکو نیز در گفتگو با عطریاس ضمن رد شایعه‌ی انتقال کرونا به کلیه پرسنل دفتر مرکزی به دلیل برگزاری جلسات حضوری و عدم رعایت مدیران و اعضای بیمار در هیات مدیره شرکت گفت: این موضوع هرگز صحت ندارد؛ طبیعی است که همه‌ی افراد ممکن است در مقاطع زمانی مختلف به واسطه‌ی کرونا، بیمار شده یا بشوند.

ایرالکو، آسیب جدی به واسطه کرونا نداشته است

«سید علی بهشتی» افزود: خوشبختانه شرکت ایرالکو، آسیب جدی به واسطه کرونا نداشته است؛ چراکه همکاران دربخش‌های مختلف مسئولیت افرادی که کرونایی شده اند را پوشش داده اند وبه این ترتیب امکان وارد شدن آسیب به برخی بخش‌ها را نداده اند.

واقعیت این است که محدودیت‌های کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های لازم تابحال برای خط تولید وعملکرد شرکت، آسیبی نداشته است.

ایرالکو تنها شرکتی است که مطابق با دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا به دورکاری عمل کرده است

بهشتی تاکید کرد: ایرالکو تنها شرکتی است که دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را عمل کرده و در بخش‌ها و برخی مشاغل که امکان دورکاری وجود داشت، این اقدام اعمال شد؛ در برخی بخش‌ها و مشاغل شرکت نیز که امکان دورکاری وجود نداشت، نکات ایمنی و بهداشتی مرتبط با کرونا به طور کامل رعایت شده است.

ایرالکو در سال ۹۹ حدود ۱۸۵ هزار تن تولید داشته که نسبت به برنامه، حدود ۵ درصد نیز افزایش تولید داشته است

عضو هیات مدیره‌ی شرکت ایرالکو در بخش دیگری از اظهارات خود در گفتگو با عطریاس در خصوص وضعیت تولید در شرکت اظهار داشت: شرکت در سال ۹۹ حدود ۱۸۵ هزار تن تولید داشته است که نسبت به برنامه، حدود ۵ درصد نیز افزایش تولید داشته است؛ این روند تولید در سال ۱۴۰۰ نیز مطابق با استاندارد خواهد بود.

سهام ایرالکو با اُفت و نوسان کمتری همراه بوده است؛ زیرا عمده سهام دراختیارسهامدارانی است که عضوهیئت مدیره شرکت هستند.

وی در خصوص وضعیت سهام شرکت با توجه به نوسانات شدید بازار سهام در بورس طی یک سال گذشته گفت: البته که سهام ایرالکو نیز مستثنی از سایر سهام نبوده و با نوساناتی همراه بوده است؛ اما تلورانس سهام شرکت با اُفت و نوسان کمتری همراه بوده است؛ از نظر تکنیکال نیز واقعیت این است که میزان خرید و فروش سهام ایرالکو در بازار کمتر است؛ زیرا عمده سهام شرکت در اختیار سهامدارانی است که عضو هیئت مدیره شرکت هستند و سهام کمتری شاید کمتر از ۱۵ درصد به صورت خُرد در اختیار مردم باشد؛ که علت اصلی افت کمتر سهام ایرالکو به همین دلیل است.

میزان تامین و ذخیره مواد اولیه در ایرالکو در طول سال‌های گذشته بی سابقه بوده است

بهشتی در خصوص چگونگی و میزان تامین مواد اولیه شرکت گفت: در شرکت حداقل برای پنج ماه آینده مواد اولیه مورد نیاز تامین و ذخیره شده است و همین منجر به ایجاد سطح اطمینان لازم و استاندارد در زمینه‌ی مواد اولیه شده است؛ که این میزان تامین و ذخیره مواد اولیه در شرکت ایرالکو در طول سال‌های گذشته و با توجه به محدودیت‌های تحریم و محدودیت‌ها بی سابقه بوده است؛ و این نشان از دقت بیشتر و احتیاط بیشتر اعضا با تمرکز بر تامین مواد اولیه دارد که اقدام شده است.

پروژه آندسازی مطابق با برنامه زمان بندی پیشرفت دارد

وی در خصوص روند اجرای پروژه‌ی آندسازی نیز گفت: پروژه آندسازی مطابق با برنامه زمان بندی پیشرفت دارد و هر ماه گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه به هیئت مدیره ارائه می‌شود.

منبع: روزنامه عطریاس

عناوین برگزیده