تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۰۸۰۳۹
سرویس خبر : انرژی
برای اولین بار؛

قرارداد سرمایه‌گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای اصفهان مبادله شد

‌می‌متالز - قرارداد سرمایه‌گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان، با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، میان شرکت ذوب آهن و شرکت آبفای استان اصفهان به امضا رسید.

به گزارش می‌متالز، "حمیدرضا جانباز" مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم گفت: استان اصفهان از ابتدای تشکیل این صنعت، همواره در کشور پیشگام بوده است، به طوری‌که اولین تاسیسات آبرسانی مدرن و زیرساخت‌های جمع آوری شبکه فاضلاب در این استان ایجاد شده که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری افزود: پیش بینی‌ها بیانگر آن است که از نظر منابع آبی تابستان سختی پیش رو داشته باشیم و فلات مرکزی ایران به ویژه حوضه آبریز زاینده رود با محدودیت مواجه است که امضای این قرار داد کمک شایانی به شرکت ذوب آهن در رفع نیاز‌های آبی می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت عنوان کرد: طی یک دهه گذشته استان اصفهان در جذب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آبفا در سطح استان بسیار موفق عمل کرده است.
"ناصر موسوی لارگانی" نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با مدیریت هوشمند شرکت آبفای استان اصفهان در سال‌های اخیر، تحول و انقلاب بزرگی در صنعت آبفا در استان اصفهان ایجاد شده است.
وی گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی برای ایجاد زیرساخت ها، اگر از توان بخش خصوصی استفاده نشود، بهره‌مندی مردم از خدمات آبفا بسیار زمان بر می‌شود، اما در حال حاضر انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی اجرای شبکه فاضلاب در روستا‌ها در حداقل زمان ممکن ایجاد گردد.
در ادامه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه برای اولین بار در کشور اجرای تاسیسات فاضلاب در روستا‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی می‌شود، اعلام کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل به مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.
"هاشم امینی" افزود: به دنبال امضای این تفاهم‌نامه ۲۵۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در ۲۵ روستا و توسعه تصفیه خانه فولادشهر اجرایی می‌شود.
وی گفت: در چند سال اخیر بالغ بر ۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه و احداث تاسیسات فاضلاب در سطح استان اصفهان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به روش‌های مختلف سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش فاضلاب در استان افزود: یک‌هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان به روش بیع متقابل، یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب فایناس خارجی و ۴۶ میلیارد تومان فایناس داخلی برای ایجاد زیرساخت‌های تاسیسات فاضلاب در استان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد.
وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح تصریح کرد: با اجرای تاسیسات فاضلاب در ۲۵ روستای فلاورجان جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند می‌شوند که این امر تاثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

عناوین برگزیده