تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۰۸۴۴۴
سرویس خبر : محیط زیست

سه واحد آلاینده در پاکدشت پلمب شد

‌می‌متالز - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: در پی بی‌توجهی به ابلاغ اخطاریه‌های مکرر و آلوده کردن محیط زیست، سه واحد آلاینده صنعتی در این شهرستان پلمب شد.

به گزارش می‌متالز، محمود رضا سعیدپور روز پنجشنبه گفت: با صدور اخطار به یکی از شهرک‌های صنعتی مصوب پاکدشت که با فعالیت آلاینده خود موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم کرده بودند و با توجه به عدم اقدام مثبت از سوی متصدیان مربوطه، در بخش آلایندگی ۲ واحد ریخته گری و ۱ واحد بازیافت ضایعات پلمب و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.
وی اظهار داشت: تیم‌های کارشناسی اداره حفاظت محیط زیست به صورت مستمر صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی را مورد پایش قرار می‌دهند و با هر موردی که موجب آلودگی محیط زیست شود برخورد می‌کنند.
این مسوول افزود: واحد‌های ریخته گری پلمب شده با وجود آن که مجهز به سیستم فیلتراسیون بودند، ولی بر اساس بررسی‌های کارشناسی، سیستم‌های نصب شده دارای نواقص فنی بوده و در زمان فعالیت منجر به آلودگی صوتی شدید و مزاحمت برای کارگران و پرسنل شاغل و کارخانجات همجوار شده بود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت اضافه کرد: این اداره پایش مستمر واحد‌های صنعتی و کارگاه‌های مستقر در شهرستان را در دستور کار قرار داشته و با واحد‌های آلاینده و غیرمجاز برخورد خواهد کرد.
بیش از ۵۰ هزار نفر در سه شهرک صنعتی، ۴ لکه صنعتی، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۳ هزار صنف دارای مجوز پاکدشت مشغول به کار هستند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران

عناوین برگزیده