تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۰۸۰۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شفاف‌سازی ابهامات داوطلبان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی؛

داوطلبان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به گوش باشند

‌می‌متالز - مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس در خصوص روند تایید صلاحیت اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی گفت: تایید صلاحیت به این شکل است که داوطلبان وارد سامانه ستان می‌شوند و پروفایل خود را تشکیل می‌دهند. همچنین باید در پروفایل خود، اطلاعاتی شامل مدارک تحصیلی، تجربی، بیمه، نظام وظیفه را وارد کنند.

به گزارش می‌متالز، میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس با بیان مطلب بالا، افزود: زمانی که پروفایل اولیه بعضی از داوطلب‌ها را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مواردی از مدارک آن‌ها نقص دارد و به آن‌ها اعلام نقص مدرک می‌کنیم. همچنین پس از آن که پروفایل خود را تکمیل کردند، دسترسی به شرکت سرمایه گذاری استانی خود می‌دهند که می‌خواهند کاندید عضو هیات مدیره باشند و زمانی که به این شرکت‌ها دسترسی داده می‌شود، شرکت‌های استانی نیز دسترسی آن‌ها را تایید می‌کنند و نزد ما ارسال می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ابتدا پروفایل افراد را بررسی می‌کنیم تا داده‌های آن کامل باشد. سپس مدارک تحصیلی آن‌ها بررسی می‌شود. اگر مدارک تحصیلی داوطلبان بارگذاری و مطابق با دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران باشد، نمره این مرحله محاسبه می‌شود. همچنین نمره دیگر مربوط به نمره تجربی است که اقدام به بررسی سوابق کاندید کرده و نمره آن را محاسبه می‌کنیم.

فدایی افزود: پس از اتمام این مراحل؛ کاندیدا‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند. بعضی‌ها حداقل نمره تحصیلی و تجربی را کسب می‌کنند و به عنوان کاندید می‌توانند در مجمع باشند که چند روز قبل مجمع به آن‌ها اعلام می‌کنیم. برخی نیز ممکن است نمره کافی را کسب نکنند، این افراد باید دعوت به مصاحبه شوند. همچنین برای این مصاحبه به افراد، شرکت‌های استانی و اداره امور استان‌های اقتصاد دارایی؛ نامه و پیامک ارسال می شود و از این افراد با توجه به شرایط کرونا، دعوت به مصاحبه می‌کنیم. لازم به ذکر است این مصاحبه‌ها نیز به صورت مجازی انجام خواهد شد و اگر در مصاحبه نمره کسب کردند؛ به عنوان داوطلب تایید شده هستند و اگر نمره کسب نکردند، رد خواهند شد. در خصوص پاسخگویی نیز شماره تماس ۰۲۱-۹۱۰۷۰۴۴۴ همه روزه پاسخگوی افراد است.

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس در خصوص ابهامات موجود عنوان کرد: در این مورد پیامک‌ها متفاوت نبوده و در سه بخش این پیامک‌ها ارسال شده است.

*در زمان ارسال فرآیند به سازمان بورس برای داوطلب، پیامک ارسال می‌شود؛ مبنی بر اینکه درخواست تایید صلاحیت شما با کد رهگیری ... در تاریخ ... به سازمان ارسال شده است.

* در همان زمان به متقاضی پیامک دوم ارسال می‌شود؛ مبنی بر این که متقاضی محترم عضویت در هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت)؛ ضروری است، جهت بررسی صلاحیت عمومی به حراست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مربوطه مراجعه فرمایید.

*در زمان اعلام نقص توسط سازمان به داوطلب پیام داده می‌شود؛ مبنی بر این که جناب آقای/ سرکار خانم... درخواست تایید صلاحیت حرفه‌ای شما با کد رهگیری... ی. در تاریخ... خ. در سامانه ستان بررسی شده و درخواست دارای نواقص است؛ لطفا جهت تکمیل اطلاعات به کارتابل خود مراجعه و نسبت به اصلاح و تکمیل پروفایل خود اقدام کنید.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده