تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۰۸۱۴۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وام ارزی ۲۷.۳ میلیون یورویی شرکت فرابورسی به ریال تبدیل شد

‌می‌متالز - شرکت فرابورسی از تبدیل تسهیلات ارزی ۲۷.۳ میلیون یورویی به وام ریالی ۱۲۳.۴ میلیارد تومانی با نرخ بهره ۱۸ درصد و اقساط ۶ ماهه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت لاستیک یزد از تبدیل تسهیلات ارزی ۲۷.۳ میلیون یورویی به وام ریالی ۱۲۳.۴ میلیارد تومانی با نرخ بهره ۱۸ درصد و اقساط ۶ ماهه خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.

بر این اساس، "پیزد" باتوجه به مندرجات بند ۵-۱-۲۷ گزارش مالی حسابرسی شده میان دوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریور ۹۹ اعلام کرد: در راستای تعیین تکلیف تسهیلات ارزی دریافتی از بانک سپه شعبه فلسطین شمالی به مبلغ ۲۷.۳ میلیون یورو (شامل ۲۵ میلیون یورو اصل و ۲.۲ میلیون یورو فرع) طی پیگیری‌های مکرر جهت بازپرداخت وام ارزی با استفاده از تصویب نامه ۲۶ اسفند سال ۹۸ هیات وزیران، نهایتاً تلاش صورت گرفته به ثمر رسید و تسهیلات ارزی مذکور در قالب مصوبات فوق به تسهیلات ریالی با مبلغ کل ۱۲۳.۴ میلیارد تومان، ۴ ساله با نرخ بهره ۱۸ درصد و با اقساط ۶ ماهه (اولین قسط در ۲۵ اسفند ۹۹) تامین شد.

شرکت طبق این فرآیند با تایید بانک عامل در ۶ اردیبهشت نسبت به تنظیم متمم قرارداد در دفترخانه اسناد رسمی ۱۶۴ تهران اقدام کرده است. دراین خصوص با حذف بند ۵ گزارش حسابرس مستقل، ریسک بازپرداخت تسهیلات مذکور بصورت ارزی و یا با نرخ ارز روز مرتفع شده و عملا بازپرداخت مربوطه با نرخ هر یورو ۱۵.۸۷۴ ریال انجام خواهد شد.

از آنجا که ذخائر احتسابی اخذ شده تا ۳۱ شهریور سال ۹۹ در حد کفایت بوده، لذا این تغییر آثار سود و زیانی جدیدی نخواهد داشت و وفق شرایط بازپرداخت، هزینه بهره در مواعد اقساط محاسبه و اعمال خواهد شد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده