تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۰۸۱۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد:

افزایش ۱۵۹ درصدی سرمایه گذاری بخش صنعت استان سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۱۵۹ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته، بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی در سمنان با اعلام این خبر گفت: سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت استان در سال گذشته، بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ حدود ۱۵۹ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در بخش صدور پروانه‌های بهره برداری حوزه صنعت که در واقع می‌توان همان سرمایه گذاری‌های تحقق یافته دانست طی سال ۹۹، ۲۱۲ فقره پروانه بهره برداری برای واحد‌های تولیدی استان صادر شده است.

تشنه‌دل با اشاره به رشد ۲۸ درصدی اشتغال در بخش صنعت اظهار داشت: در سال گذشته، با صدور پروانه‌های بهره برداری جدید در بخش صنعت استان، زمینه اشتغال ۳۶۱۸ نفر در صنایع استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹، برای واحد‌هایی که جواز تأسیس صنعتی اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۸۷ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۴۸ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته، ۲ هزار و ۳۳۰ مجوز صنعتی در استان صادر شده است گفت، ۲۱۲ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۲ هزار و ۱۱۸ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده