تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۰۸۸۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد:

سکه ۳۲۰ هزار تومان حباب دارد/احتمال کاهش قیمت طلا و سکه

‌می‌متالز - نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: در صورت تداوم کاهش نرخ ارز قیمت طلا کمتر نیز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب قیمت سکه، گفت: حباب سکه اکنون ۳۲۰ هزار تومان است؛ بهای سکه نسبت به کاهش قیمت مقاومت می‌کند، زیرا عرضه در بازار نیست و این موضوع موجب شده نسبت به هفته گذشته شاهد افزایش حباب سکه حدود ۱۲۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فروشنده‌ای در بازار سکه نیست، افزود: هرچند در شرایط کنونی تقاضا کم است، اما عرضه‌ای نیز نداریم، زیرا افراد سکه را با نرخ بالاتری از قیمت کنونی خریداری کردند در نتیجه ترجیح می‌دهند آن را نگه دارند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت جهانی طلا، اضافه کرد: اُنس جهانی تحت تاثیر مسائل اقتصادی دنیا بوده و به نظر می‌رسد در حدود کانال ۱۷۸۰ دلار باقی مانده و در این محدود نوسان داشته باشد. پیش بینی می‌شود قیمت جهانی طلا در روز‌ها و حتی ماه‌های آینده در این محدود باقی بماند.

کشتی آرای با بیان اینکه در صورت تداوم کاهش نرخ ارز قیمت طلا نیز کم می‌شود، تصریح کرد: از آنجا که قیمت سکه و طلا در بازار داخلی متاثر از نرخ ارز بوده و در حال حاضر بهای ارز به دلیل مسائلی مانند برجام و مذاکرات کاهشی است، اگر روند رفع تحریم‌ها و مذاکرات مثبت باشد، ما شاهد اُفت بیشتر نرخ ارز و به تبع آن قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده