تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۱۱۳۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار

‌می‌متالز - به گفته دبیر اتحادیه طلا و سکه در این هفته در بازار‌های داخلی بدلیل کاهش و نوسان قیمت دلار و نبود تقاضا در بازار شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت بازار طلا و سکه همسو با نرخ ارز با تغییرات اندکی روبرو شد. به گفته دبیر اتحادیه طلا و سکه اگرچه در بازار‌های جهانی شاهد افزایش ۱۵دلاری قیمت انس جهانی بودیم، اما قیمت طلا و سکه در بازار‌های داخلی بدلیل کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا، روند کاهشی داشت.

در روز آغازین هفته، هر قطعه سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان فروخته شد و پس از آن در تمامی روز‌های هفته قیمت سکه از مرز ۱۰ میلیون تومان عبور کرد و در روز یکشنبه با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان در بالاترین قیمت خود در این هفته قرار گرفت، اما این روند دیری نپایید و مجدد در روز‌های پایانی هفته با افت اندکی همراه شد و سرانجام در روز پنج شنبه به رقم ۱۰ میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید.

در این مدت، نیم سکه و ربع سکه نیز همانند سکه امامی با تغییراتی همراه بودند و در پایان هفته نیم سکه به رقم ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه به رقم ۳ میلیون ۸۰۰ هزارتومان رسید.

هر مثقال طلا که در ابتدای هفته ۴ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان بود، در پایان هفته و در روز پنج شنبه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و ۲۰۵ هزار تومان رشد را نسبت به آغاز هفته تجربه کرد.

به گفته نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر وضعیت بازار در حال حاضر بعد از گذر از تعطیلات سه هفته ای، خوب و روال دادوستد‌ها نیز عادی است. ولی همچنان سکه‌های یک گرمی، ربع و نیم سکه دارای حباب بالا هستند. کشتی آرای حباب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را در محدوده ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به نظر می‌رسد بازیگران سکه تا مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای با احتیاط بیشتری در بازار رفتار خواهند کرد. این نکته را هم باید در نظر گرفت که به نتیجه نرسیدن مذاکرات، می‌تواند زمینه ساز ورود تقاضای انباشته به بازار شود. برای بازار سکه حرکات قیمت دلار اهمیت زیادی دارد؛ ولی به روند بهای اونس طلا نیز باید دقت داشت.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده