تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۰۸۸۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار اسفراین:

پهپاد برای انجام مطالعات تکمیلی مواد معدنی در معدن آلبلاغ به پرواز درآمد

‌می‌متالز - فرماندار اسفراین از به پرواز درآمدن پهپاد در معدن آلبلاغ به منظور انجام مطالعات تکمیلی بر روی مواد معدنی موجود از روز گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی کرامتی با اشاره به اینکه در سال گذشته توافقاتی برای مطالعه، شناسایی میزان مواد معدنی هم به لحاظ درجه خلوص و احجام با ایمیدرو انجام شد، اظهارکرد: در اواخر سال گذشته نمونه برداری‌هایی از مواد معدنی موجود در معدن صورت گرفت.

وی افزود:، اما برای مطالعات تکمیلی نیاز بود تا پهپاد پرواز‌هایی را در معدن داشته باشند و برداشت‌های دقیق تری در مقیاس یک هزارم صورت گیرد.

کرامتی ادامه داد: برای تحقق این امر پیگیری‌ها از ابتدای فروردین ماه انجام شد تا اینکه در روز گذشته پهپاد در معدن آلبلاغ پرواز و در حال انجام برداشت‌های دقیق‌تر است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود پرواز‌ها تا ۱۰ خرداد به پایان برسد و تا اواخر تیرماه تحلیل، آزمایش‌ها به پایان برسد و فاز بعدی آن که صدور گواهی کشف است، انجام شود.

این مقام مسوول در ارتباط با فعالیت برداشت کنندگان غیرمجاز در سایر مناطق اطراف معدن آلبلاغ نیز بیان کرد: معادن موجود در روستا‌های گراتی و امین آباد دارای مالک هستند که مالک‌ها باید برای حفاظت از معادن خکد با بخش خصوصی قرادادی را منعقد تا زمینه مراقبت از معادنشان را فراهم کنند.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده