تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۰۸۹۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید معادن شیلی علی‌رغم موج جدید ابتلا به کووید ۱۹ روال عادی خود را طی می‌کند

‌می‌متالز - مدیر‌عامل «انگلو امریکن» گفت: شیوع مجدد کووید ۱۹ در شیلی تولید معادن مس گسترده این شرکت در این کشور واقع در دامنه رشته کوه‌های آند را کاهش نخواهد داد و احتمال نمی‌رود که مشکلاتی را هم برای زنجیره عرضه این فلز در کوتاه مدت بوجود آورد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت انگلو امریکن اظهار داشت: عملیات‌های شیلیایی این شرکت توانستند با موفقیت همه‌گیری کووید ۱۹ را در اوج آن پشت سر بگذارند و آمادگی کامل دارند با آخرین خیزش در موارد ابتلا به این ویروس و محدودیت‌های مرتبط با آن مقابله کنند.

پونا عنوان کرد: در حال حاضر هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد. ما امیدواریم که عملیات‌های ما را منطبق با بودجه آن‌ها به پیش ببریم. موارد ابتلا به کووید ۱۹ در شیلی طی هفته جاری به اوج‌های همه‌گیری صعود کرد که باعث تقریبا ناتوانی بیمارستان‌ها در ارائه خدمات به همه بیماران شد و مقامات مربوطه را وادار به قرنطینه پایتخت کشور، سانتیاگو، و بستن مرز‌های این کشور واقع در آمریکای جنوبی کرد.

وی تصریح کرد: گمان نمی‌کند که هیچ مساله‌ای در کوتاه مدت در رابطه با تولید، حمل و نقل یا زنجیره عرضه، علی‌رغم آخرین دور محدودیت‌ها، رخ دهد. ما هیچ خطر یا نگرانی‌ای را در رابطه با عملیات‌ها در طول هشت هفته آینده یا همین حدود حس نمی‌کنیم.

انگلو امریکن طی قرنطینه‌های کووید ۱۹ در ۲۰۲۰ بیشترین آسیب‌ها را، نسبت به رقبای خود، در کشور‌هایی مانند آفریقای جنوبی و بوستوانا متحمل شد، هر چند که عملیات‌های شیلیایی آن عمدتا بدون آسیب روال عادی آن‌ها را ادامه دادند. طبق آمار‌های منتشره از سوی اداره مس شیلی، کللاهواسی، معدنی که مشترکا به انگلو امریکن، گلنکور و شرکت ژاپنی میتسوئی و شرکا تعلق دارد، تولید خود در ۲۰۲۰ حدود ۱۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داد، در حالیکه بخش سور انگلو امریکن، که شامل معدن لُس برونچس می‌شود. صرفا ۵ درصد افت تولید روبه‌رو شد.

پونا مطرح کرد: انگلو امریکن همچنین انعطاف خود را برای تصمیمات سازمان محیط زیست شیلی در رابطه با مجوز‌های پروژه‌های تداوم عملیاتی مناقشه برانگیز در معدن لُس برونچس در نزدیکی سانتیاگو و در معدن کللاهواسی حفظ کرده است.

وی ابراز کرد: این شرکت خود را آماده می‌کند تا داده‌های بیشتری را در ماه آوریل به این سازمان تحویل دهد. این داده‌ها برای شفاف‌سازی ادعا‌های این شرکت معدنکاری مبنی بر عدم تاثیرگذاری منفی پروژه تداوم عملیاتی لُس برونچس بر یخچال‌ها یا منبع آب واقع در نزدیکی سانتیاگو، که از نگرانی‌های اصلی جوامع محلی و فعالان محیط زیست است، ارائه می‌شود.

پونا ادامه داد: آب شیرین باید به مصرف انسانی برسد. این شرکت در سال جاری طرح خود را برای انتقال به استفاده از منابع آبی غیر شیرین در اواسط دهه جاری در معدن لُس برونچس تکمیل خواهد کرد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که از ۲۰۲۷ به بعد استفاده از منابع آب شیرین را رها کنیم.

منبع: قلزات آنلاین

عناوین برگزیده