تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۴۵۲
کد خبر: ۲۰۸۹۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ترافیک همچنان در گمرک دوغارون ادامه دارد

‌می‌متالز - چند روزی است که مرز دوغارون باز شده است و تردد در مرز دوغارون-افغانستان انجام می‌شود، اما روند تردد بسیار کند است.

به گزارش می‌متالز، احمد زمانیان رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص علت ترافیک ایجاد شده در مرز دوغارون گفت: به دلیل اعتراضی که رانندگان افغان پس از خسارت‌های وارد شده هنگام آتش‌سوزی اسلام قلعه داشتند، برای مدتی تردد درمرز دوغارون-افغانستان رخ نمی‌داد و این مساله باعث شد بار‌هایی که باید به مقصد دوغارون ارسال می‌شدند و حجم زیادی نیز داشتند، درپارکینگ‌ها متوقف شوند.

او افزود: هم‌اکنون چند روزی است که مرز‌ها باز شده و فعالیت‌های بازرگانی صورت می‌گیرند، اما روند تردد‌ها بسیار کند است، بر اساس نامه‌ای که از گمرک برای تمامی مبادی ورودی صادر شده، ارسال بار جدید به مقصد دوغارون فعلا ممنوع است و بار‌هایی که هم‌اکنون به این مرز فرستاده می‌شوند از قدیم بوده است و به کندی پیش می‌روند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: میزان توقف کامیون‌ها در مرز دوغارون حداقل ۸ تا ۱۰ روز است. زیر ساخت‌های این مرز مانند سایر مرزهاست، اما مشکل اصلی ما ازدحامی‌ست که اکنون در این مرز ایجاد شده و آن هم بخاطر کندی سرعت عمل رانندگان افغان است.
زمانیان همچنین درخصوص جبران خسارت‌های وارد شده به کامیون‌های ایرانی در حادثه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه، بیان کرد: تعدادی از کامیون‌ها که بیمه داشتند، خسارات خود را دریافت کرده اند و تعدادی دیگر که بیمه نداشتند درحال پیگیری برای دریافت خسارت‌های خود هستند، جبران خسارات از طریق دولت افغانستان هنوز صورت نگرفته و تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه از جانب افغانستان انجام نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده