تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۵۲۸
کد خبر: ۲۰۹۴۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولید چدن‌سازان تصویب شد؛

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی "چدن" به سهامداران/ با افزایش سرمایه ۴۰۸ درصدی موافقت شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولید چدن‌سازان (سهامی عام) امروز ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور ۶۷ درصد از سهامداران برگزار و تقسیم وسد ۵۷۰ ریالی به ازار هر سهم مصوب شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت تولید چدن‌سازان کار خود را از سال ۱۳۶۲ آغاز کرد و با نگاه ویژه‌ای که به بازار داخل و خارج از کشور داشت، حدود ۹۵ درصد از بازار داخل و خاورمیانه را به‌دست گرفته است.

این شرکت در سال ۹۵ مورد پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت و در سال ۹۶ برای اولین بار سهام خود را عرضه کرد. از شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت، سنگین صنعت کوهپایه، گروه صنعتی و معدنی فولاد گستران سانیار و غلتک سازان سپاهان هستند که به نحوی در روند توسعه این شرکت سهم بزرگی داشته‌اند.

در این مجمع، حسین انصاری شوربچه به عنوان رئیس هیات مدیره و هر یک از نمایندگان زیرمجموعه‌های این شرکت در جلسه حضور داشتند.

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی


غلتک سازان سپاهان در زمینه ریخته‌گری و عملیات حرارتی فعالیت دارد که محصولات تولیدی این شرکت شمش و پانیل و کوکیل و قطعات صنعت خودرو است.

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی


یکی از شرکت‌های زیرمجموعه، شرکت فولاد گستران سانیار است که در سال ۹۹ کار خود را آغاز کرد و حدود ۴۰ درصد از سهم این شرکت متعلق به چدن‌سازان است.

شرکت چدن‌سازی در قسمت‌های مختلف پیشرفت زیادی داشته و حدود ۸۰ درصد از سهم بازار را در زمینه فولاد از آن خود کرده است.

از برنامه‌های این شرکت می‌توان به تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای بیش از ۴۹ میلیارد تومان در سال ۹۹ و برنامه‌ریزی پروژه‌های توسعه‌ای بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان در سال جاری و توسعه در ماشین کاری و پیاده‌سازی نقشه راه اشاره کرد.

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی

این شرکت برای آینده افق روشنی دارد و به دنبال توسعه در کشور‌های اطراف ایران است است.

۸۸ درصد از سهامداران این شرکت حقیقی و ۱۱.۷۵ درصد ازسهامداران آن حقوقی هستند.

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی

رتبه شرکت در سال ۹۹ با ۳۸ درصد سهام شناور، رتبه ۹۵ را در بین ۳۶۱ شرکت بورسی به خود اختصاص داده است.

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی


شرکت چدن سازان از سال ۸۶ روند صعودی داشته و در سال ۱۴۰۰ روند رو به رشدی را از این شرکت خواهیم دید.

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی


سرمایه اولیه این شرکت در ابتدا یک میلیارد ریال و در حال حاضر یک میلیارد و ۷۰۰ ریال بوده که ۷۰ درصد سرمایه این شرکت افزایش یافته است.

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی

اهداف این شرکت از افزایش سرمایه، اصلاح ساختار‌های مالی جهت بهبود تراز مالی و اجرای آن نیز با توجیه افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است.

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی


مبلغ افزایش سرمایه پیشنهادی این شرکت از مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد به ۸ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال خواهد بود که با ۴۰۸ درصد افزایش سرمایه همراه خواهد بود.

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی


این افزایش سرمایه صرف اصلاح ساختار شرکت خواهد بود که با سرمایه ۸ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

 

پرداخت سود ۵۷۰ ریالی

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده