تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۰۹۵۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ظرفیت‌سازی برای تولید ۱۹۷ میلیون دوز واکسن کرونا در فروردین ماه ۱۴۰۱ / ایران صادر‌کننده واکسن می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای تولید ۱۹۷ میلیون دوز واکسن کرونا در فروردین سال آینده ظرفیت سازی شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد‌رضا شانه ساز پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی واکسن کوو ایران برکت که در ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار داشت: ایران مهد تبدیل فرصت از دل تهدیدها‌ست و در دل تحریم وارد کرونا شدیم و دشمنان ایران فکر می‌کردند که در شرایط ورود کرونا ایران اسلامی زمین‌گیر می‌شود که اینگونه نشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در تجهیزات پزشکی ایران از سال ۹۷ نسبت به ۹۲ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، بیان کرد‌: ۲۹ درصد از ارز‌بری واردات دارو طی این سال‌ها کاهش یافت و رشد بازار دارویی داخلی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع دارویی ایران جایگاه بسیار بهتری پیدا کرده است، تصریح کرد: این موضوع تهدید به فرصت بوده است.

‌شانه‌ساز با بیان اینکه ستاد از روز اول در کنار وزارت بهداشت بود، گفت: در حوزه تولید واکسن ۱۰۰ سال بود که هیچ توفیق قابل بیانی برای واکسن نداشتیم و در فرصت کرونا ایران علی‌رغم همه مشکلات و اندوه صنعت واکسن‌سازی در کشور رونق گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تا فروردین سال آینده، ۱۹۷ میلیون دوز واکسن در کشور ظرفیت‌سازی شده است که جز معجزه چیز دیگری نیست و ایران در حال حاضر صادرکننده همه اقلام مربوط به کروناست و در حوزه واکسن ایران حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه توان نیروی انسانی بسیار خوبی در کشور بعد از انقلاب صادر شد، عنوان کرد: واکسن شاهراه و تقاطع مجموعه‌ای از علوم است و فراورده‌ای است که به فرد سالم تزریق شود تا بیمار نشود. کشوری که بتواند واکسن تولید کند در بسیاری از علوم پیشرفت کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده