تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۰۹۷۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیمان برای ساماندهی بازار باید در بورس کالا عرضه شود

‌می‌متالز - کارشناس صنعت سیمان گفت:: اگر سیمان در بورس کالا عرضه شود به نفع تولیدکنندگان است، اما دولت مانع از این اقدام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، لطفعلی بخشی کارشناس صنعت سیمان، اظهار داشت: اگر سیمان در بورس کالا عرضه شود به نفع تولیدکنندگان است، اما دولت مانع از این اقدام می‌شود البته در حال حاضر قیمت سیمان تا حدودی در بازار واقعی است، اما باید بدانیم که قیمت سیمان تولیدی در کارخانه با آنچه که در بازار عرضه می‌شود یکسان نیست و به دلیل وجود مابه التفاوت در مصالح فروشی‌ها مشکلاتی برای این صنعت ایجاد می‌شود.

بخشی با تاکید بر اینکه صنعت سیمان نیاز به تحول و ساماندهی دارد گفت: در مورد قیمت مسکن چند فاکتور از جمله زمین، نیروی کار، سیم، کابل، گچ، سیمان و آهن مطرح است و سیمان یک و نیم درصد قیمت تمام شده در ساخت مسکن محاسبه می‌شود؛ از این رو ایجاد ساختار مناسب برای عرضه سیمان ضروری است.

او با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز دولت از طرق مختلف در قیمت سیمان دخالت می‌کند، بیان کرد: این اقدام پوپولیستی است و منجر به رانت و فساد می‌شود و امیدواریم امسال این رویه پایان یابد.

بخشی در پایان گفت: هنوز در اقتصاد ما برخی معتقدند که قیمت محصولاتی همچون سیمان و فولاد نباید افزایش پیدا کند این در حالی است که هزینه‌های جانبی تولید، قیمت جهانی و دستمزد کارگر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده