تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۴۰۶
کد خبر: ۲۱۰۶۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آخرین اخبار از عرضه سیمان در بورس کالا/ کشف قیمت چگونه انجام می‌شود؟

‌می‌متالز - دبیر انجمن سیمان گفت: انجمن سیمان سال هاست که به دنبال عرضه سیمان در بورس کالا و کشف قیمت عادلانه است

به گزارش می‌متالز، سهام سیمانی‌ها سال هاست در بورس عرضه می‌شود، اما عرضه فیزیکی آن چندی است بعد از ۲ نوبت عرضه ناموفق، از اواخر سال ۹۹ توسط شرکت‌های سیمانی در حال پیگیری است.
مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ با صدور اطلاعیه‌ای از پذیرش محصول سیمان شرکت سیمان فارس در بازار اصلی بورس خبر داد. خبری نیز مبنی بر این که ۸ شرکت سیمانی در سال ۹۹ محصول خود را در بورس کالای ایران پذیرش کردند، رسانه‌ای شد، دبیر انجمن سیمان ضمن تایید تلاش سیمانی‌ها برای پذیرش در بورس کالای ایران، ۸ شرکت را تایید نکرد.

عبدالرضا شیخان دبیر این انجمن درارتباط با سازکار عرضه سیمان در بورس کالای ایران به صدای بورس گفت: خود شرکت‌های سیمانی به ویژه شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ ها، برای حضور در بورس کالای ایران با بورس کالای ایران مذاکره کردند، برخی از این شرکت‌ها تا انتخاب کارگزاری‌ها پیش رفته و در حال پذیرش هستند، قرار است بخشی از این محصولات (سیمان)‌در بورس کالا فروخته می‌شود. از این بین شرکت‌هایی تحت پوشش هلدینگ سیمان تامین و فارس خوزستان ۲ شرکتی هستند که در مرحله پذیرش سیمان خود در بورس کالای ایران هستند.

شیخان بیان کرد: شرکت‌های سیمانی که تلاش دارند محصول خود را در بورس کالای ایران عرضه کنند در حدود ۲۰ درصد است. انجمن سیمان سال هاست که به دنبال عرضه سیمان در بورس کالا و کشف قیمت عادلانه است و در زمینه نرخ و نحوه ورود و عرضه سیمان به بورس کالا در حال رایزنی نهایی با وزارت صمت است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به دستوری بودن قیمت سیمان، عرضه آن در بورس کالا نیز با قیمت دستوری کشف قیمت می‌شود، بیان کرد: برای نحوه کشف قیمت سیمان در بورس کالا مذاکراتی در حال انجام است، اما به طور قطع قیمت پایه آن از قیمت دستوری پایین‌تر نخواهد بود و سازمان حمایت نیز نمی‌تواند اعتراضی به آن داشته باشد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده