تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۰۹۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جدال سیاسیون و معدنی ها بر سر نظام

می متالز - دکتر علی اصغر خدایاری استادیار دانشکده معدن دانشگاه تهران با درج پیامکی به دنبال بازتاب متن اعتراضی خود در مورد انتصاب داریوش اسماعیلی رییس جدید سازمان نظام مهندس معدن اعتراض رسمی خود را اعلام کرد.
جدال سیاسیون و معدنی ها بر سر نظام

به گزارش می متالز، وی دربخشی از نقد خود به جزییات پیامک اسماعیلی به وی اشاره کرده است که جهت تنویر افکار عمومی در پی می آید:
به دنبال انتشار یادداشت من درباره انتخاب رییس جدید سازمان نظام مهندسی معدن، متن زیر از طرف آقای دکتر داریوش اسماعیلی رییس جدید سازمان برای من پیامک شده است:
“سلام، مطالب شما را در معدن 24 دیدم. تعجب کردم که بعد از قریب به 19 سال از عمر نظام مهندسی معدن تازه به فکر این نظام افتاده‌اید. خوب می‌دانید که اتهاماتی که هم به شخص اینجانب و هم به وزارت صمت و هم به مجلس زده‌اید، قابل تعقیب قضایی است. اما چون می‌دانم از کجا ناراحتید خیلی حساسیتی نشان نخواهم داد. فقط توصیه می‌کنم از یونیدرو هم خودتون را کنار بکشید که در غیر این صورت مجبور خواهم شد سوابق سیاسی و دانشگاهی و بقیه موارد شما را از طرق ممکن رو نمایم که در این صورت دوستان مشترک ما نیز دلگیر و مدیریت دانشگاه نیز متضرر خواهد شد. امیدوارم نسبت به نوشته‌هایتان که چیزی جز احساس نیست، در روز قیامت پاسخگو باشید.”
خدایاری :یونیدو یک مؤسسه تحقیقاتی مشترک بین ایمیدرو و دانشگاه تهران است که بنده و آقای دکتر اسماعیلی عضو هیأت امنای آن هستیم.

به دنبال این پیامک من استعفای خود را با متن زیر نوشته و برای افراد ذیربط ارسال کردم:

به‌نام خدا
جناب آقای دکتر کرباسیان
رییس محترم هیأت امنای مؤسسه‌ی یونیدرو
با عرض سلام و ادب
اینجانب چند روز پیش طی یادداشتی فرآیند انتخاب رییس جدید سازمان نظام مهندسی معدن را مورد نقد قرار دادم. جناب آقای دکتر داریوش اسماعیلی نماینده‌ی محترم مجلس و عضو هیأت امنای مؤسسه‌ی یونیدرو، پس از مشاهده این یادداشت طی پیامکی مرا به کناره‌گیری از یونیدرو توصیه کرده و فرموده‌اند:
” در غیر این صورت مجبور خواهم شد سوابق سیاسی و دانشگاهی و بقیه‌ی موارد شما را از طرق ممکن رو نمایم که در این صورت دوستان مشترک ما نیز دلگیر و مدیریت دانشگاه نیز متضرر خواهد شد…”
اگرچه من با رو شدن سوابق سیاسی و دانشگاهی و بقیه موارد!! خود هیچ مشکلی ندارم، و به همه‌ی این سوابق، به‌جز بقیه‌ی موارد که نمی‌دانم چیست، افتخار می‌کنم، ولی با توجه به تهدیدآمیز بودن توصیه و برای جلوگیری از: (1) دلگیر شدن دوستان مشترک، (2) متضرر شدن مدیریت دانشگاه، (3) آسیب دیدن یونیدرو و ایجاد خدشه در فعالیت‌های آن، و (4) ترس از جان و آبروی خود به‌دلیل قدرت داشتن ایشان و بی‌پناه بودن خودم، رسماً استعفای خود را از عضویت در هیأت امنای مؤسسه‌ی یونیدرو تقدیم می‌کنم.
برای همه‌ی دوستان و همکاران گرامی آرزوی مؤفقیت روزافزون دارم.

ارادتمند
علی‌اصغر خدایاری

رونوشت: جناب آقای دکتر نیلی ریاست محترم دانشگاه تهران جهت استحضار و معرفی نماینده‌ی جدید دانشگاه در هیأت امنا
جناب آقای دکتر داریوش اسماعیلی عضو محترم هیأت امنای یونیدرو جهت استحضار
جناب آقای دکتر سیدشمس‌الدین وهابی ریاست محترم یونیدرو جهت استحضار

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده