تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۷
بازدید: ۴۴۴
کد خبر: ۲۱۰۱۸۶
سرویس خبر : زمین شناسی
در پی بارش شدید باران

رانش زمین در اندونزی ۷ کشته برجای گذاشت

‌می‌متالز - در پی رانش زمین در یک معدن طلا در اندونزی، دست کم هفت نفر کشته شدند و یک نفر ناپدید شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس آژانس محلی امدادرسانی اندونزی اعلام کرد باران‌های سیل آسا دوشنبه باعث جاری شدن گل و لای حاوی سنگ و آوار شد که یک معدن در بخش سولوک جنوبی در غرب جزیره سوماترا را فرا گرفت.
این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد این فاجعه به کشته شدن دست کم هفت نفر و ناپدید شدن یک نفر منجر شده است.
فکری، مسوول این آژانس که مانند بسیاری از اندونزیایی‌ها فقط یک اسم دارد، اعلام کرد امدادگران موفق شدند ۹ معدنچی را زنده خارج کنند و منطقه را برای یافتن معدنچی ناپدید شده جستجو می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدا امدادگران برای تخلیه قربانیان به خودروی امداد مشکل داشتند، زیرا سطح زمین در آن محل بسیار ناهموار است، اما ۹ بازمانده در نهایت توانستند به بیمارستان منتقل شوند.

این فاجعه طبیعی تنها دو هفته پس از یک رانش زمین دیگر در یک کارگاه احداث نیروگاه آبی باتانگ تورو در شمال سوماترا که با کمک مالی چین ساخته می‌شود، روی می‌دهد. این حادثه نیز دست کم ۱۰ نفر کشته شدند.

هفته گذشته که مقامات به جستجو‌های خود پایان دادند سه نفر هنوز ناپدید بودند. طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین در فصل بارش اغلب در اندونزی اتفاق می‌افتد.

در اوایل ماه آوریل، بیش از ۲۰۰ نفر در یک گروه جزایر در شرق اندونزی و تیمور شرقی به علت جریان‌های گل و لای و خسارت‌های ناشی از طوفان سروجا Seroja جان خود را از دست دادند.

آژانس مدیریت فجایع طبیعی اندونزی می‌گوید حدود ۱۲۵ میلیون اندونزیایی یعنی نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور در مناطقی زندگی می‌کنند که خطر رانش زمین وجود دارد.

مدافعان محیط زیست می‌گویند جنگل زدایی و سوءمدیریت پیشگیری از خطرات، این پدیده‌ها را تسهیل کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده