تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۱۰۲۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خوی، استحقاق تبدیل به منطقه آزاد نسل چهارم را دارد

‌می‌متالز - به گفته نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، شهرستان خوی قابلیت تبدیل شدن به منطقه آزاد نسل چهارم را داراست.

به گزارش می‌متالز، نماینده مردم خوی و چایپاره و عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دیدار و گفتگو کرد.

عادل نجف زاده در این دیدار با اشاره به کم نظیر بودن ظرفیت‌های شهرستان خوی به لحاظ زیرساخت‌ها به ویژه در بخش‌های ارتباطی به ویژه دارا بودن فرودگاه گفت: قابلیت‌های این شهرستان امکان تبدیل شدن به منطقه آزاد از نوع نسل چهارم را دارد.

او توضیح داد: تبدیل فرودگاه خوی به مرز هوایی (مجوز پرواز‌های بین المللی) و ارتقاء رده طبقه بندی فرودگاه خوی از رده هواپیما‌های باریک پیکر (ATR) به هواپیما‌های متوسط پیکر (ایرباس و بوئینگ) و برنامه ریزی انجام شده برای تکمیل سیستم لایتنینگ باند فرودگاهی، افتتاح پایانه باری به عنوان برترین پایانه در بین پایانه‌های کشور تا ۴ ماه آینده و همچنین چهار بانده شدن اتوبان خوی ـ رازی (مرز ایران و ترکیه) و اتصال کریدور‌های شمال و جنوب در شهرستان خوی به ترکیه، می‌تواند این شهرستان را به یکی از موفق‌ترین مناطق آزاد نسل چهارم در کشور تبدیل کند.

گفتنی است؛ شهرستان خوی دومین شهر مهم استان آذربایجان غربی پس از ارومیه است و شمال غربی‌ترین نقطه ایران و آذربایجان که در مرز کشور ترکیه قرار دارد. منطقه تجاری خوی به عنوان یکی از چهارراه‌های مبادلاتی میان شرق و غرب، از دیرباز در تاریخ اقتصادی آذربایجان حضوری چشمگیر داشته است.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران شادا

عناوین برگزیده