تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۱۰۴۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت:

مهمترین وظیفه روابط عمومی مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی و رسانه‌ای است/ برنامه راهبردی روابط عمومی وزارت صمت ابلاغ شده است

‌می‌متالز - رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت استفاده از روابط عمومی هوشمند برای رسیدن به موفقیت در شرایط حساس کنونی تأکید کرد و گفت: به دنبال پیاده کردن سیستم روابط عمومی هوشمند با همه ابعاد خاص آن هستیم.

به گزارش می‌متالز، محمد حسن ترابی با بیان این مطلب در جلسه ویدیوکنفرانسی روسا و مسوولین روابط عمومی سازمان‌های صمت استانی و مدیران روابط عمومی واحد‌های تابعه که با حضور وزیر صمت برگزار شد، با بیان این مطلب، اضافه کرد: روابط عمومی هوشمند نگاه به آینده دارد و چشم انداز مترقی، سازمان را به گونه‌ای تدوین می‌کند که در آن تمامی ذینفعان، نقش و جایگاه مشترک دارند و به نتایج مشترک دست می‌یابند.

وی بر استفاده از فنآوری نوین در این مسیر تأکید کرد و افزود: فناوری‌های نوین جمعی عمل نمی‌کنند و با تک تک افراد جامعه در ارتباط است، پس باید برای هر مخاطب خاص پیام خاص خود را داشته باشیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت، تعاملی بودن را از دیگر ویژگی‌های فناوری‌های نوین دانست و ادامه داد: در این راستا با مخاطب در یک فضای تعاملی ارتباط دو سویه برقرار می‌شود و از مخاطب بازخورد (فیدبک) گرفته خواهد شد.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان سه شاخص که باید مورد تمرکز و توجه در روابط عمومی قرار بگیرد، گفت: روابط عمومی باید بصورت همزمان بر اطلاع یابی، پردازش صحیح اطلاعات و سرانجام اطلاع رسانی به موقع تمرکز نماید.

وی هوشمندی فعالیت‌ها را لازمه انجام کار در حوزه بسیار مهمی همچون روابط عمومی دانست و تصریح کرد: روابط عمومی هوشمند در این شرایط با جدیت و تکیه بر فنآوری و نوآوری به دنبال فرصت آفرینی، ارزش‌آفرینی، امیدآفرینی، مشارکت آفرینی و تفاهم آفرینی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت همچنین بر طبقه بندی و شناسایی صحیح جامعه هدف (مخاطب) در امر اطلاع رسانی و روابط عمومی تأکید نمود.

ترابی در ادامه سخنان خود با اشاره به تدوین برنامه راهبردی روابط عمومی وزارت صمت بیان کرد: این برنامه در ۳۰ سنجه (شاخص) به سازمان‌های صمت استانی ارسال شده است و از استان‌ها خواستیم که در اجرای آن بر روی ظرفیت‌های موجود خود متمرکز شوند.

وی همچنین یادآوری کرد: برنامه راهبردی روابط عمومی در ۱۲ شاخص به سازمان‌های توسعه‌ای و ۷ شاخص به شرکت‌های تابعه وزارت صمت نیز ارسال شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت در پایان از انجام ارزیابی‌های مستمر و دوره‌ای برای سنجش نحوه اجرای این برنامه راهبردی خبر داد و گفت: پایان اردیبهشت اولین ارزیابی از استان‌ها انجام خواهد شد.

جلسه ویدیوکنفرانسی روسا و مسوولین روابط عمومی سازمان‌های صمت استانی و مدیران روابط عمومی واحد‌های تابعه با حضور ویر صمت برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از روابط عمومی سازمان‌های صمت استانی به صورت ویدیوکنفرانسی و مدیران روابط عمومی واحد‌های تابعه به بیان مهمترین نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده