تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۱۰۵۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

چرخ تولید در شرکت فولاد مبارکه متوقف نمی‌شود

‌می‌متالز - مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه گفت: با تدابیر اندیشیده‌شده و ارائه سه راهکار بر محدودیت کمبود انرژی در شرکت فولاد مبارکه فائق خواهیم آمد، چراکه چرخ تولید در شرکت فولاد مبارکه از حرکت نمی‌ایستد.

به گزارش می‌متالز، جواد نیلی با اشاره به اینکه محدودیت تأمین منابع انرژی در شرکت فولاد مبارکه موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: در سال‌های گذشته هم شرکت فولاد مبارکه با محدودیت‌های تأمین انرژی، اعم از برق، گاز و آب مواجه بود، اما این امر نتوانست اختلالی در تولید این شرکت وارد کند.

وی افزود: محدودیت انرژی موجب تغییراتی در روند تولید شرکت فولاد مبارکه می‌شود؛ اما مهم این است که تولید در این شرکت کند و یا متوقف نمی‌شود و چرخ تولید در شرکت فولاد مبارکه از حرکت نمی‌ایستد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر اعمال محدودیت شدید در زمینه انرژی برق و گاز در زمستان گذشته گفت: محدودیت تأمین انرژی برق در فصل زمستان پدیده‌ای نادر است؛ اما در سال گذشته با این محدودیت مواجه شدیم و علی‌رغم تمام موانع تأمین انرژی، شرکت فولاد مبارکه در سال ۹۹، به رکورد سالانه تولید رسید و همچنین در اسفندماه هم به رکورد تولید ماهانه دست یافت.

وی به محدودیت و کمبود آب در منطقه مرکزی ایران اشاره‌ای کرد و توضیح داد: بهترین شیوه، سازگاری و تطبیق با شرایط اقلیمی حاکم بر فلات مرکزی ایران است. در همین راستا و با خشک شدن زاینده‌رود از اواخر دهه هفتاد، بر مصرف بهینه آب تأکید شد و سیاست شرکت فولاد مبارکه بر «تولید بیشتر با آب کمتر» در دستور کار قرار گرفت.

نیلی با اشاره به ایجاد و توسعه تصفیه‌خانه‌های پساب و طرح‌های بازچرخانی آب توسط شرکت فولاد مبارکه از دو دهه پیش تاکنون، اظهار کرد: با بهره‌گیری از پسابِ فرایند‌های موجود در شرکت فولاد مبارکه به نیاز چرخه آب موردنیاز در تولید پاسخ دادیم.

وی با بیان اینکه می‌توان با اتخاذ تمهیداتی از این دوران سخت کمبود انرژی هم عبور کرد، گفت: بسیاری از واحد‌های بزرگ صنعتی کشور در بازچرخانی آب و ایجاد تصفیه‌خانه پساب از شرکت فولاد مبارکه عقب‌ترند. نخستین تدبیر و راهکاری که شرکت فولاد مبارکه در عبور از بحران کمبود انرژی اتخاذ کرد اجرای پروژه‌های بهینه مصرف آب، توسعه تصفیه‌خانه‌های پساب و بازچرخانی آب بود که در دو دهه اخیر توسعه یافته است.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: راهکار دوم این شرکت در عبور از مانع کمبود انرژی در مسیر تولید، بهره‌گیری از پساب‌های شهری است که با درایت و دوراندیشی شرکت فولاد مبارکه اجرایی شد. بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر استفاده از پساب تصفیه‌شده ۹ شهر در فرایند تولید، منجر به ارتقای بهداشت و سلامت محیط در این شهر‌ها شده است.

وی اضافه کرد: سومین راهکار و تدبیر در عبور از محدودیت‌های تأمین انرژی که همواره در سال‌های گذشته شرکت فولاد مبارکه از آن بهره برده است اتخاذ برنامه‌ریزی تعمیرات و تولید در مواقعی است که با کاهش شدید منابع انرژی مواجهیم و با به‌کارگیری این راهکار علاوه بر مدیریت زمان با اوورهال کردن دستگاه‌ها روند تولید در این شرکت شتاب می‌گیرد.

نیلی با تأکید بر راهکار‌های مذکور برای عبور از موانع کمبود انرژی در تولید تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه همواره در شرایط دشوار نسبت به جامعه و مردم مسئولانه عمل کرده و در شرایط بحرانی هم از سوی دولت و مسئولان استان مورد حمایت قرار گرفته است. امیدواریم با راهکار‌هایی که به آن اشاره شد، همچون سال‌های گذشته از موانع کمبود انرژی در تولید عبور کنیم و مجددا شاهد رکورد‌های پی‌درپی این شرکت در سال جاری باشیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده