تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۱۰۵۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کانادا به دنبال استفاده از رشد تقاضای جهانی سنگ آهن خلوص بالا

‌می‌متالز - کارشناسان بر این باورند که فولادسازان در سرتاسر دنیا به دنبال تامین درصد بیشتری از نیاز سنگ آهن خود از خلوص‌های بالا هستند چرا که برای کاهش آلاینده‌های کربنی به ویژه در چین چاره دیگری ندارند. قابل ذکر است صنعت فولاد نسبت به سایر صنایع آلاینده‌های کربی بیشتری آزاد می‌سازد.

به گزارش می‌متالز، در این بین شرکت چمپیون آهن کانادا نیز به دنبال تولید بیشتر سنگ آهن خلوص بالا برای تولید فولاد است تا از این تقاضای جهانی بهره ببرد. در طی همه گیری کرونا، این شرکت سرمایه گذاری بیشتری کرده است تا در اواسط سال ۲۰۲۲ میزان تولید ذخایرخود در کبک را دو برابر کند و در حال حاضر حدود ۸ میلیون تن در سال تولید دارد.

این شرکت معتقد است تولیدکنندگان قدیمی در سایر نقاط جهان قادر نخواهند بود تقاضای روز افزون سنگ آهن خلوص بالا را برآورده کنند چرا که هرگونه افزایش تولید کشورهایی، چون برزیل و استرالیا با محدودیت‌های زیرساختی روبرو خواهد شد و مانع از رسیدن محصول به بازار‌های صادراتی می‌شود. در مقابل ذخایر این شرکت معدنی نزدیک به زیرساخت‌های ریلی است که کار حمل آن را ساده می‌نماید. از طرفی کانادا یک دهه اخیر نسبت به سایر کشور‌ها که در بازار سنگ آهن حرفی برای گفتن دارند سرمایه گذاری‌های سنگینی برای توسعه زیرساخت‌ها داشته تا آماده یک دوره رونق جدید باشد.

تقاضا برای سنگ آهن خلوص بالا در حال افزایش است و بازار به ثبات این منطقه احتیاج دارد، زیرا بسیاری از فولادسازان بزرگ نگرانی فزاینده‌ای در مورد اتکا تقریباً صد در صدی به سنگ آهن خلوص بالای برزیل دارند. کبک یک فرصت بسیار جذاب برای فولادسازان در سطح جهان برای دسترسی قابل اعتماد به سنگ آهن خلوص بالاست.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده