تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۱۰۵۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد خانه صنعت و معدن در ساوه گامی برای مانع زدایی از تولید است

‌می‌متالز - رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه با اشاره به افتتاح خانه صنعت و معدن این شهرستان و زرندیه که چند روز پیش در شهر صنعتی کاوه انجام شد، این اقدام را در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی و پشتیبانی از فرایند تولید عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، «سعید رضوانی» روز یکشنبه، اظهار داشت: قرار است در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال ۱۴۰۰ وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشی از اختیارات خود را به خانه‌های صنعت و معدن در هر استان تفویض کند.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده تفویض اختیارات اجرایی سازمان صنعت، معدن و تجارت در مورد اموری از جمله آموزش، تهیه آمارها، صدور جواز تاسیس، توسعه و پروانه بهره‌برداری، ثبت نام ماشین آلات و همچنین نظارت بر اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی است.

رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه گفت: هدف اصلی از تشکیل خانه صنعت در شهرستان ساوه علاوه بر تحقق مواردی که ذکر شد، کاهش مراجعات به مرکز استان و تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان ساوه و زرندیه است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از صنایع استان مرکزی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه فعالیت می‌کنند، افزود: وجود چنین ساز و کاری برای این حجم از صنایع و رفع و رجوع فوری مشکلات و پیگیری خواسته‌های صنعتگران در این مناطق ضروری بود.

رضوانی گفت: خانه صنعت و معدن یک تشکل بخش خصوصی است که اعضای هیات مدیره آن از بین نمایندگان انجمن‌های تخصصی مرتبط از طریق سیستم انتخابات برگزیده می‌شوند و امیدواریم با افتتاح این دفتر در ساوه، شاهد پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر صنعت منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: هم افزایی و هماهنگی با صنعتگران به منظور رفع موانع تولید و بسترسازی برای تقویت و تبلور بخش خصوصی و نیز شکوفایی اقتصاد کشور از عمده اهداف خانه‌های صنعت و معدن در کشور است و در استان مرکزی نیز عزم مسئولان و متولیان صنعت برای بهبود و ترقی فضای کسب و کار در حوزه‌های صنعتی جدی است.

رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و برداشتن موانع حوزه صنعت به حضور موثر بخش خصوصی در کنار دولتی نیاز است و در ساوه و زرندیه هم تلاش می‌شود تا با هم افزایی اتاق بازرگانی، خانه صنعت و انجمن‌های موثر و مرتبط علاوه بر ایفای نقش پررنگ در تصمیم سازی ها، به کمک تولیدکنندگان بیاییم.

وی گفت: یکی از ضرورت‌های امروز بخش صنعت کشور از میان برداشتن برخی مقررات و قوانین دست و پاگیر و بازدارنده است که این مساله وظیفه همه تشکل‌های مرتبط از جمله خانه‌های صنعت و معدن است.

رضوانی گفت: تشکل‌های بخش خصوصی از جمله خانه صنعت به حوزه دولتی کمک می‌کنند تا کیفیت دستورالعمل‌های صادره کارشناسی‌تر توام با قدرت اجرایی بیشتری باشند تا آثار نیک آن در بخش تولید و صنعت نمایان شود.

شهرستان ساوه با داشتن بزرگترین شهر صنعتی ایران (کاوه) و همچنین منطقه ویژه اقتصادی و فعالیت افزون بر ۶۰۰ کارخانه از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده