تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۵۵۳
کد خبر: ۲۱۰۵۸۳
وزیر راه در نشست کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

دیپلماسی ترانزیتی و توسعه تبادلات مرزی از اولویت‌های اصلی وزارت راه

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی به اهمیت دیپلماسی ترانزیتی و توسعه تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان به منظور تسهیل تردد‌های مرزی بین ایران و پاکستان و رونق ترانزیت ظرف مدت کوتاهی به سه مرکز تبادل مرزی توسعه پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به اهمیت دیپلماسی ترانزیتی و توسعه تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل بسیار مهم راهبردی که وزارت راه و شهرسازی به آن اهتمام ویژه‌ای دارد، توسعه راه‌های ترانزیتی و افزایش ظرفیت پایانه‌های مرزی است به نحوی که در دوسال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

این وزیر دولت دوازدهم اظهار کرد: احداث پایانه مرزی "رمیدان" یکی از آرزو‌های دیرینه مردم سیستان و بلوچستان بود که در بازه زمانی ۳ ماهه احداث و هم اکنون در حال توسعه است. همچنین پایانه مرزی "پیشین" که تنها ظرف مدت ۲ ماه و با هدف تسهیل تردد‌های مرزی بین ایران و پاکستان و رونق ترانزیت راه‌اندازی شد تا ظرفیت پایانه مرزی استان سیستان و بلوچستان به سه مرکز تبادل مرزی افزایش پیدا کند.

اسلامی با اشاره به رشد چشمگیر بودجه راه استان‌ها نسبت به سال ۹۶ اضافه کرد: برای احداث بزرگراه‌ها ضوابطی وجود دارد به گونه‌ای که تردد درون جاده‌ای باید تعداد مشخصی افزایش پیدا کند تا احداث بزرگراه برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی داشته باشد. این در حالی است که در سال‌ها اخیر رشد قابل توجهی در احداث بزرگراه‌های استان سیستان و بلوچستان داشتیم به نحوی که از ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه ساخته شده در کشور، ۱۰۰ کیلومتر آن در این استان قرار دارد.

وی ادامه داد: زمانی در استان سیستان و بلوچستان تمامی راه‌ها فرعی و خاکی بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته راه‌ها به اصلی تبدیل شده و به مرور زمان تبدیل به بزرگراه خواهد شد. در حال حاضر هیچ توقفی در جریان احداث راه‌ها جاده‌های وجود نداشته و بدون توقف تمامی عملیات راه سازی در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده