تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۱۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فولادمبارکه دچار خسران عملیاتی نمی شود

می متالز - علیرغم اقدام جدیدی که در راستای تحریم‌های جدید آمریکا اعلام شده، و شروع امروز در بازار سهام با منفی شدن گروه فلزات در بورس تهران به دلیل جو هیجانی در نهایت بازار سهام تا حدودی پایداری خود را حفظ کرد.
فولادمبارکه دچار خسران عملیاتی نمی شود

به گزارش می متالز، هرچند که حقیقت امر حاکی از تاثیرات کم تحریم ها بر عملکرد فولاد مبارکه است ولی این موضوع باعث نشد که معامله‌گران بازار تحریم‌های مذکور را نادیده بگیرند و در نهایت نماد فولاد مبارکه ۲۱۸ واحد تاثیر منفی در شاخص‌های بازار را شاهد بود.

البته در گروه فلزات اساسی بسیاری از نمادها با افت قیمت مواجه شدند. این افت قیمت در برخی حدود یک درصد و در معدود نمادهایی بیش از چهار درصد بود.

سعید خدایی تحلیلگر بازار بورس در این خصوص عنوان کرد: در مدت اخیر فولادمبارکه جزو نمادهای بسیار پرمعامله بازار بورس بوده و به این دلیل که همواره اخبار مثبتی از این مجموعه شنیده شده ، سرمایه گذاران زیادی به سرمایه گذاری در بورس برای این شرکت اقدام کرده اند. خبری که منتشر شده به لحاظ ملتهب کردن جو روانی تاثیراتی در شاخص این نماد فولادی داشته است. هرچند که این روی عملکرد شرکت تاثیر چندانی ندارد اما سرمایه گذاران همواره در تلاشند تا سرمایه خود را از ریسک در امان نگه دارند.

وی ادامه داد: شاید این موضوع در کوتاه مدت بر شاخص فولادمبارکه تاثیر داشته اما در نهایت این شرکت دچار خسران عملیاتی نمی شود. در بلند مدت و شفاف شدن تاثیر ناچیز تحریم ها بر مروادات تجاری این شرکت، با توجه به تحلیل درست بازار و برآوردهای منطقی، نگاه منفی سرمایه گذاران تغییر خواهد کرد و این نماد جایگاه خود را در بورس حفظ می کند.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!