تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۱۰۸۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

معرفی زیاندیده‌ترین سرمایه گذاران و پیش بنی مشکلات فراوان اقتصادی در۴سال آینده

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تورم ۴۰.۸ درصدی و بازدهی۶۰ و۸۰ درصدی دلار و مسکن، زیاندیده‌ترین افراد را سپرده گذاران بانکی معرفی و برای ۴ سال آینده مشکلات اقتصادی فراوانی را پیش بینی کرد.

به گزارش می‌متالز، مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به چالش‌های فعالیت اقتصادی گفت: طبق نظر سنجی وزارت صنعت از۹۵۰ کارآفرین، عدم ثبات اقتصادی یکی از مهمترین موانع فعالیت اقتصادی است. به طوریکه انگیزه سرمایه‌گذاری کاهش یافته و فرار سرمایه و گرایش به کار‌های غیر مولد افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود تورم ۳۶.۴ درصدی، بیشترین زیان از سپرده‌گذارانی است که سود ۱۶ درصدی گرفتند. در حالی که طی همین مدت، بازدهی دلار و مسکن ۶۰ و ۸۰ درصد بود که نشان می‌دهد انگیزه برای سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد بیشتر است. تورم موادغذایی هم ۳۹ درصد و تورم چهار دهک اول و دهک دهم ۴۰.۸ و ۳۶.۵ درصد بوده که نشان می‌دهد ارز دولتی به نفع کسانی استفاده می‌شود که پول بیشتری دارند!

خوانساری درباره انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: جو انتخابات بسیار سرد است و بزرگترین چالش چهارسال آینده مربوط به اقتصاد خواهد بود و اگر نامزد‌ها به آن واقف بودند، شاید به این تعداد ثبت‌نام نمی‌کردند!

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده