تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۲۱۰۹۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در جلسه پایش اقدامات و برنامه‌های طرح احیاء و فعالسازی معادن کوچک مطرح شد:

جعفری: تهیه ۳۷۱ بسته سرمایه گذاری هدفمند برای فعالسازی معادن/ احیاء و فعالسازی ۶۱ معدن در اردیبهشت ماه سال جاری

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای ایمیدرو در طرح احیاء و فعالسازی معادن کوچک، ۳۷۱ بسته سرمایه گذاری برای راه اندازی و پیشبرد اهداف این حوزه تهیه شده است.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری که در جلسه پایش اقدامات و برنامه‌های طرح احیاء و فعالسازی معادن کوچک سخن می‌گفت، افزود: بسته‌های مزایده برای اجرا در ۱۰ استان کشور و به صورت پایلوت در استان‌های مازندران و کرمان تهیه شده است.

وی گفت: بسته سرمایه گذاری فوق در گام نخست، معادن زغالسنگ، مس، سنگ آهن، پلی متال و کرومیت را شامل می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بسته‌ها به صورت هدفمند تهیه شده و در آن فرآیند واگذاری و همچنین جایگاه مجموعه‌های حمایتی همچون صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی مشخص شده است.

احیاء و فعالسازی ۶۱ معدن در دومین ماه سال ۱۴۰۰

رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: در اردیبهشت ماه جاری، ۶۱ معدن احیاء و فعال شد.
جعفری افزود: در سال گذشته ۲۵۳ معدن کوچک و متوسط در کشور، احیا و فعال شد. همچنین طی این مدت ۱۵ واحد فرآوری به منظور صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تامین مواد اولیه ایجاد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۷۰ معدن از ابتدای طرح تاکنون احیاء و توسعه یافته است، گفت: فعالسازی ۲۰۰ معدن در سال جاری مورد توجه است.
در این جلسه ویدئو کنفرانسی، جمشید ملارحمان مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو، رضا عظیمی مجری طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی، داریوش دیودیده جری طرح ایجاد زیربنا‌های لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی و امید امامی مدیر معادن ایمیدرو حضور داشتند و سخنانی را پیرامون برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در توسعه معادن کوچک مطرح کردند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده