تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۶۱۶
کد خبر: ۲۱۱۰۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سنگ‌آهن مجدداً افزایشی شد

‌می‌متالز - موجودی انبارها، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی برای دومین روز متوالی در این هفته افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز به نقل ازفولادبان و بلومبرگ، به دنبال انتشار اطلاعات مثبت از شاخص‌های اقتصادی چین و پایین آمدن سطح، کارخانه‌های تولید فولاد در چین با بهره‌گیری از افزایش قیمت فولاد خام، تولید را افزایش داده تا از قیمت‌های بالاتر بهره‌مند شوند و چین را به رکورد تولید جدیدی در سال ۲۰۲۱ برسانند.


نشانه دیگر تقاضای شدید کاهش ادامه‌دار ذخایر میلگرد چین است. ضمن آن که موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین هم برای سومین هفته متوالیکاهش یافت.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در جلسه توجیهی ماهانه خود گفت، شرکت‌های چینی باید اکتشافات داخلی برای تأمین مواد اولیهفولاد را تقویت کنند، منابع وارداتی را گسترش دهند و منابع سنگ‌آهن خارج از کشور را توسعه دهند. علی‌رغم افزایش کارزار پکن برای مهار قیمت مواد اولیه فولاد، قیمت کالا‌های صنعتی پس از عقب‌نشینیهفته گذشته، این هفته دوباره صعودی شده است.

بانک UBS Group AG انتظار دارد رشد یک‌رقمی مصرف آشکار فولاد در چین از سال ۲۰۲۱ ادامه یابد و این درنتیجه اهداف میان‌مدت توسعه شهرنشینی این کشور است.

روز دوشنبه قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی بورس سنگاپور با ۳٫۲درصد افزایش به ۲۱۴٫۱۵ دلار در هر تن در ساعت ۱۵:۵۵ رسید.

در بورس دالیان قیمت سنگ‌آهن ۳٫۸درصد بالاتر بسته شد و قیمتمعاملات آتی میلگرد و کویل گرم در شانگ‌های هم بیشتر شد.

با این وجود ممکن است در ماه‌های آینده عرضه سنگ‌آهن از برزیلافزایش یابد. تولیدکنندگان برزیلی به دنبال تولید پول نقد و سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تأمین بازار و تقاضای قوی چین هستند.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده