تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۵۲۸
کد خبر: ۲۱۱۱۵۴
رضایی کوچی خبر داد؛

پروژه‌های راهسازی شهرستان اهر توسط وزارت راه تامین اعتبار می‌شوند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس از تزریق اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های راهسازی شهرستان اهر توسط وزارت راه و شهرسازی خبرداد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضائی کوچی ظهر امروز (سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه) در جلسه بررسی پروژه آزادراه اهر- باکو گفت: خوشبختانه بخش عمده‌ای از پروژه بزرگراه اهر- تبریز اجرا شده و بخش باقی‌مانده نیز به اختصاص اعتبار بیشتری نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز و تقاطع‌های این طرح تزریق می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال با پیگیری‌های نماینده اهر و هریس؛ طرح آزادراه اهر- باکو در لایحه بودجه⁧ ۱۴۰۰⁩ دارای ردیف بودجه شد که اجرای این پروژه تحول بزرگ اقتصادی در استان آذربایجان‌شرقی به دنبال خواهد داشت.

رضایی ادامه داد: معتقدیم می‌توانیم با کشور‌های همسایه مراودات اقتصادی بیشتری داشته باشیم و این امر با زیرساخت‌های مناسب و جاده ترانزیتی مناسب محقق می‌شود.

وی از اتمام مطالعات پروژه آزادراه اهر- باکو در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با اتمام مطالعات آزادراه اهر-باکو؛ بتوانیم تا پایان سال‌جاری مناقصه این پروژه را با مشارکت بخش خصوصی مشخص کنیم، این طرح از نظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه مشکلی نداشته، بلکه زمینه توسعه مراودات بین جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان را فراهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده