تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۲۰۲۳۰

بهره‌برداری از قطعه نخست جاده بافق به بهاباد با حضور وزیر تعاون

‌می‌متالز - قطعه نخست جاده بافق به بهاباد در استان یزد به طول ۶ کیلومتر، روز پنجشنبه در مراسمی با حضور "سید صولت مرتضوی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح کرد.

به گزارش می‌متالز، میزان سرمایه گذاری این پروژه که ۱۸ ماه به طول انجامیده است ۴۵۰ میلیارد ریال اعلام شده که توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق، تامین و پرداخت شده است.

گزارش دیگری حاکیست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان بافق از مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران این شهرستان بازدید کرد.

این مجموعه جزو مصوبات سفر دولت نهم و دهم به استان یزد بوده و در زمینی به مساحت ۳۸ هزار مترمربع ساخته شده است.

عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۹ آغاز و طی سال‌های ۸۹ تا ۹۹ جمعا مبلغ ۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت حصارکشی، انشعابات آب و برق، احداث سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی تخصیص و جذب شد.

در سال ۹۶ تا ۹۹ نیز مبلغ ۲۳ میلیارد ریال از محل مسوولیت اجتماعی شرکت سنگ آهن بافق بابت تجهیز سالن چند منظوره، فضا‌های الحاقی، فنس کشی زمین چمن مصنوعی و اجرای شبکه گاز مجموعه هزینه گردید.

این مجموعه در بیرون از شهر بافق و در مسیر شرکت‌های فولاد، سنگ آهن و صنایع این شهرستان واقع شده و با توجه به احداث مسکن شرکت سنگ آهن و توسعه شهر به سمت این مجموعه از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار گردیده است.

مجموعه ورزشی بافق دارای یک سالن چند منظور است که با تجهیز و اصلاح نواقص برقی قابل بهره برداری و استفاده کارگران و مردم شهرستان می‌باشد؛ این مجموعه دارای یک زمین چمن مصنوعی بوده که با تجهیز آن به برج نور و تاسیس رختکن و سرویس‌های بهداشتی، قابل بهره برداری است.

با توجه اینکه در این شهرستان سالن‌های پذیرایی جهت برگزاری مراسم ازدواج به میزان مورد نیاز وجود ندارد و جمعیت بالای کارگری نیز در این شهرستان ساکن هستند و اکثر این کارگران یا فرزندان کارگران شهرستان در شرف ازدواج هستند، راه اندازی تالار مراسم‌ها در این مجموعه علاوه بر رفع کمبود شهرستان، محل مناسبی برای درآمدزایی آن نیز هست.

احداث استخر، اماکن رفاهی و تفریحی، محوطه سازی و فضای سبز همچنین سوئیت‌های اسکان کارگران کشور، با توجه به توریست پذیری شهرستان نیز یکی از الزمات این مجموعه می‌باشد.

در سال ۹۳ قول تکمیل این مجموعه توسط شرکت سنگ آهن بافق از سوی وزیر وقت به مردم شهرستان بافق داده شد و این امر طی صورتجلسه‌ای نیز به امضاء وزیر و حاضرین در جلسه رسید، لیکن تاکنون این امر محقق نشده بود.

"صولت مرتضوی" همچنین از پیت چغارت سنگ آهن مرکزی ایران بازدید کرد.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی ۴۰ سال گذشته است و این شرکت از سال ۱۳۵۰، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت را آغاز و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و برخی صنایع فولادسازی کشور را تامین و از سال ۱۳۸۰ نیز به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

سنگ آهن مرکزی ایران، یکی از معادن قدیمی ایران است. بهره برداری معدن چغارت، از شهریور ماه سال ۱۳۵۰ شروع شده و بیش از نیم قرن از عمر این معدن می‌گذرد. این معدن از نظر کمیت و کیفیت سنگ آهن، بهترین معدن ایران تشخیص داده شده است.

بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق، افتتاح فاز ۱ مجموعه آبی شرکت سنگ آهن بافق شامل استخر و مجموعه آب درمانی، افتتاح فاز ۱ شهربازی مهارتی حرکتی و کلنگ زنی فاز ۲ این پروژه، افتتاح فاز ۱ جاده بافق – بهاباد، بازدید پیت چغارت و کارخانه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی، افتتاح نیروگاه ۲۵ مگاواتی اول، آیین افتتاح کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شرکت سنگ آهن، افتتاح پرعیارسازی ۴ میلیون تنی و کلنگ زنی کارخانه کنستانتره ۲/۱ میلیون تنی توظهور در آنومالی شمالی از برنامه‌های سفر وزیر به شهرستان بافق یزد است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده