تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۱۱۲۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد ۱۹۰ درصدی میزان فروش «فتوسا» در سال ۹۹

‌می‌متالز - عضو هیات‌مدیره شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان از افزایش ۱۹۰ درصدی میزان فروش این شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت که فروش فتوسا در سال ۹۹ بالغ بر ۴۱۱ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش می‌متالز، فرابورس ایران در دومین ماه سال ۱۴۰۰ در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه میزبان مدیران گروه صنعتی و معدنی زرین و شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان بود تا اطلاعات کاملی از وضعیت تولید، فروش و صورت‌های مالی فتوسا در آستانه عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام این شرکت برای خبرنگاران و سرمایه‌گذاران ارائه کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در ابتدای این نشست، حسین سلیمی مشاور سرمایه‌گذاری گروه صنعتی و معدنی زرین که شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان از زیرمجموعه‌های آن است، فعالیت اصلی این شرکت را در حوزه سرب و روی عنوان کرد و گفت: فتوسا مجوز تولید کنسانتره سولفور روی دارد و با توجه به پتانسیل‌های فنی موجود در این مجموعه در صورت فراهم‌شدن زمینه‌های لازم، تولید کنسانتره مس را نیز در برنامه کاری خود خواهد داشت.

سلیمی با اشاره به اینکه فتوسا خاک مصرفی خود را از شرکت سیمین معدن که از زیرمجموعه‌های گروه زرین است، تامین می‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از محصولات فتوسا توسط زیرمجموعه‌های گروه معدنی زرین و برخی نیز توسط سایر مشتریان خریداری می‌شود، وضعیت مناسبی در زمینه تولید و فروش دارد.

وی دریافت امتیاز ۳۰۰ در زمینه فنی مهندسی را از عوامل کیفی این شرکت قلمداد کرد و افزود: شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان حاشیه سود خوبی دارد و سود هر سهم این شرکت در سال ۹۹ رقم ۱۱۷۳ ریال بوده است.

مشاور سرمایه‌گذاری گروه صنعتی و معدنی زرین در ادامه به سهامدارانی که سهام فتوسا را خریداری می‌کنند، پیشنهاد کرد: با توجه به ارزش ذاتی سهم فتوسا، نگاه بلندمدتی به آن داشته باشند ضمن آنکه جهت اطمینان خاطر از فرایند سودآوری این شرکت، اوراق تبعی آن بر مبنای بازدهی ۲۰ درصدی سالانه منتشر می‌شود.

در ادامه این نشست خبری، حسین جوادی عضو هیات‌مدیره شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان با اشاره به اینکه فتوسا تنها شرکت در بین شرکت‌های فرآوری مواد معدنی در زمینه سرب و روی است که بر اساس فرآوری مواد معدنی با ماهیت سولفیدی طراحی شده است، گفت: از دیگر مزیت‌های این شرکت، شفافیت مالی آن است که از مصادیق آن می‌توان به نداشتن بدهی مالیاتی و بدهی بیمه‌ای معوق، رفع تعهدات ارزی، ارائه گزارش‌های حسابرسی منظم و ... اشاره کرد.

بیش از ۵۳ میلیارد تومان سود خالص فتوسا در سال ۹۹


جوادی اطلاعاتی از وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت ارائه کرد و گفت: سرمایه شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان طی سه مرحله افزایش یافته و در حال حاضری دارای سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی منقسم به ۵۰۰ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی است.

به گفته عضو هیات‌مدیره شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، سود خالص فتوسا در سال ۹۹ بیش از ۵۳ میلیارد تومان بوده است.

وی در مورد میزان تولید فتوسا در سال گذشته، اعلام کرد: در سال ۹۹ این شرکت ۷۱ هزار و ۷۹۶ تُن کنسانتره تولید کرده که بیش از ۷۱ هزار و ۱۵۰ تن از این مقدار، مربوط به کنسانتره روی و مابقی، کنسانتره سرب بوده است که مقایسه این ارقام نسبت به سال ۹۸ رشد ۹۰ درصدی تولید را نشان می‌دهد.

جوادی همچنین از افزایش ۱۹۰ درصدی میزان فروش این شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت که فروش فتوسا در سال ۹۹ بالغ بر ۴۱۱ میلیارد تومان بوده است.

عضو هیات‌مدیره شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان در نهایت با بیان اینکه ۱۵ درصد از سهام فتوسا معادل ۷۵ میلیون سهم در جریان عرضه اولیه فردا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، به عموم خریداران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود، اظهار کرد: در ادامه برنامه عرضه بخش دیگری از سهام این شرکت را طی دو مرحله داریم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده