تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۱۱۳۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضا تفاهمنامه همکاری پست بانک ومعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

‌می‌متالز - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پست بانک باهدف همکاری متقابل در تامین مالی، سرمایه گذاری در حوزه فناوری و راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری پژوهش و فناوری تفاهمنامه همکاری فی مابین امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، همزمان با اولین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ که دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور حضور داشتند، دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران و حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهمنامه گسترش همکاری‌های فناوری مشترک رابه مدت یکسال امضا کردند.

دکتر شیری در این مراسم با بیان اینکه، یکی از اهداف پست بانک حمایت از استارت آپ‌ها و گسترش فناوری است، گفت: تلاش می‌کنیم با امضای این تفاهمنامه سهم خود را در گسترش فناوری کشور ایفا کنیم.

بر اساس این تفاهمنامه، زمینه برای استفاده از خدمات و محصولات شرکت‌های دانش بنیان حوزه فعالیت‌های مالی، پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور در بخش‌های سلامت و فناوری مالی، ایجاد مراکز شتابدهی، برگزاری رویداد‌های مشترک نوآورانه و بهره برداری از ظرفیت متقابل با هدف ایجاد و تقویت استارت آپ‌ها و ارتقا دانش و مهارت کارآفرینان در حوزه‌های تخصصی مالی و سرمایه گذاری فراهم می‌شود.

همچنین پست بانک ایران به شرکت‌های معرفی شده از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در زمینه فعالیت‌های بانک تخصص دارند، بر اساس سیاست‌ها و ضوابط اعتباری خود، از محل منابع بانک یا صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می‌کند.

ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیک، تعریف سایر خدمات بانکی متناسب با نیاز شرکت‌ها و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بانکداری باز و کیف پول الکترونیکی به شرکت‌های نوپا، دانش بنیان و فین تک‌های معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جهموری به پست بانک ایران از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

بر اساس این گزارش، ایجاد تمهیدات لازم برای همکاری شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها و معرفی طرح‌ها و ایده‌های این شرکت‌ها که قابلیت تجاری سازی را دارند از طریق سامانه‌های تامین مالی و سرمایه گذاری به بانک از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخش دیگری از این تفاهم نامه است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده