تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۲۱۱۴۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
وزیر صمت:

بدون صادرات فولاد در سال گذشته با مشکل روبرو می‌شدیم/ رشد ۸درصدی صنعت در سال ۹۹

‌می‌متالز - وزیر صمت در آیین افتتاحیه بزرگترین معدن سنگ آهن اصفهان معدن چاه پلنگ گفت: اگر صنعت فولاد و صادرات پتروشیمی نبود سال گذشته حتما با مشکل روبرو می‌شدیم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی افزود: توفیق داشتیم که از یک مجموعه فاخر بخش خصوصی بازدید کنیم و بزرگترین معدن سنگ آهن اصفهان را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی صنعت فولاد است. سال گذشته ۲۹میلیون تن فولاد خام تولید و ۶.۲میلیون صادر شد و در رتبه ۱۰ جهانی قرار گرفتیم.

به گفته رزم حسینی، امید است در سال آینده تولید و صادرات در این صنعت بهبود یاید.

وی ادامه داد: اگر صنعت فولاد و صادرات پتروشیمی نبود سال گذشته حتما با مشکل روبرو می‌شدیم.

وزیر صمت افزود: وزارت صمت موفق شد در سال گذشته با واردات ۳۸ میلیارد دلار که ۱۳ میلیارد دلار آن تجهیزات و کالای اساسی و ۲۵میلیارد مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات رشد ۸درصدی را ثبت کند.

رزم حسینی ادامه داد: صادرکنندگان ارز مورد نیاز ما را تامین کردند و درآمد ارزی کشور تامین شد تا صرف تهیه ارز مورد نیاز برای مواد اولیه شود.

وی افزود: ما از جمله کشور‌هایی هستیم که هم تحریم‌های شدید داشتیم و هم کرونا، با این حال در بخش کشاورزی ۷.۵ درصد و در صنعت رشد ۸ درصدی بدست آوردیم.

وزیر صمت گفت: اگر خارجی‌ها و قدرت‌های جهانی بگذارند ایران یکی از کشور‌های توسعه یافته جهان خواهد بود. زیرا ما سرمایه معدنی زیادی در کشور داریم و میهن پرستان زیادی در خارج و داخل کشور هستند که اگر امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد شود ایران را خواهند ساخت.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده