تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۲۱۱۴۱۹
سرویس خبر : انرژی
روحانی در آیین افتتاح طرح‌های ملی صنعت پتروشیمی وزارت نفت:

افتتاح پنج‌شنبه‌ها به خوبی نشان داد که تحریم نمی‌تواند مانع توسعه و پیشرفت ایران شود

‌می‌متالز - رئیس جمهور با اشاره به افتتاح سه طرح ملی پتروشیمی در استان‌های خوزستان و بوشهر و عملی شدن قول افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی در طول یکسال از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، گفت: این دولت با وجود جنگ اقتصادی بی سابقه و پاندمی کرونا، در سخت‌ترین شرایط با هدایت رهبر معظم انقلاب و مقاومت، حضور و صبر مردم، کشور را اداره کرد.

به گزارش می‌متالز، حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی پتروشیمی در شصت و هشتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، تاکید کرد: افتتاح پنج‌شنبه‌ها به خوبی نشان داد که ملت ایران مقاوم است و تحریم و فشار اقتصادی نمی‌تواند مانع آن‌ها برای توسعه و پیشرفت کشور شود.
روحانی با بیان اینکه باور افتتاح ۱۷ طرح عظیم پتروشیمی در طول یکسال برای بسیاری سخت بوده، اما امروز این قول عملی شده است، افزود: اینکه دولت قادر بوده در یک سال طلایی جهش تولید در صنعت پتروشیمی را به معنای واقعی عملی کرده و امروز ظرفیت پتروشیمی کشور را از ۵۶ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن افزایش دهد، افتخار آمیز و ارزشمند است.
رئیس جمهور سرمایه گذاری سالانه ۳ میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی را نشانه تلاش و کوشش وزارت نفت، بخش خصوصی و همه مهندسان، کارگران و دست اندرکاران این بخش دانست.
وی با ابراز خوشحالی از اینکه امروز در کشور درمورد ضرورت و نیاز به توسعه و رونق تولید اتفاق نظر بوجود آمده است، تاکید کرد: امروز همه به این نتیجه رسیده اند که توسعه و تولید اصل است و گفتمان اصلی در کشور رشد و توسعه است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران در طول ۴۲ سال گذشته از همه سیاسیون، احزاب و جناح‌ها جلوتر بوده است، اظهار داشت: ملت ایران حتی در گفتمان، نحوه تعامل با جهان و همچنین چگونگی رابطه با کشور‌های منطقه و جذب سرمایه، امور را بهتر می‌فهمد.

روحانی گفت: رشد و توسعه بدون جذب سرمایه، اقتصاد دانش بنیان و اراده دولت و ارکان نظام برای تعامل سازنده با دنیا امکان‌پذیر نیست و همه بخش‌ها باید در کنار هم قرار بگیرند تا کشور در مسیر رشد قرار بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزارت نفت از آغاز دولت یازدهم از پیشتازان توسعه در کشور بوده است، گفت: قبل از دولت یازدهم در بخش‌هایی مانند بنزین و گازوئیل واردکننده بودیم و امروز در این حوزه‌ها خودکفا و صادرکننده هستیم و اگر پتروشیمی نبود شاید در ۳ و نیم سال جنگ اقتصادی به زحمت می‌افتادیم و امروز ۳۴ درصد صادرات غیرنفتی متعلق به پتروشیمی، فولاد و دیگر صادرات غیرنفتی است که به جای نفت جایگزین شده‌اند.

وی افزود: این که ترامپ، بولتون و پمپئو شکست خورده و دنیا به حیرت افتاد به خاطر این بود که ملت ایران با همه توان به صحنه آمده و مقاومت کردند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۱۳۰ میلیارد دلار و تقریبا ۵۹ درصد به صادرات غیرنفتی کشور اضافه شده است و به واسطه افتتاح‌های بزرگ در طول این سال‌ها و در پنجشنبه‌ها بود که طرف‌های مقابل امروز به وین آمده اند و قبول دارند که باید همه تحریم‌های اصلی از جمله تحریم نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه، بانک مرکزی و بانک‌ها را بردارند و در این راستا توافق اصلی انجام شده و مواردی را در حال گفتگو هستیم تا به توافق نهایی برسیم.

روحانی گفت: دولت به دنبال شکست کرونا و تحریم است و با واکسن‌های خریداری شده و تولیدات داخلی امیدواریم در پایان دولت اطمینان نسبی در موضوع کرونا حاصل شود و تا پایان دولت همچنین تحریم را خواهیم شکست که این افتخاری برای صبوری مردم است، ما هر چه داریم از مقاومت ملت ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده