تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۱۱۸۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت سرمایه گذاری می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بر اساس آخرین آمار امسال ۷ هزار میلیارد تومان از محل منابع تبصره ۱۸ در حوزه صنعت سرمایه گذاری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز پنجشنبه اظهار داشت: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازگرداندن واحد‌های راکد به چرخه تولید در کشور هزینه شد.

وی افزود: امسال همچنین ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به واحد‌های صنعتی در قالب قرار داد با بانک‌ها تبدیل به تسهیلات خواهد شد.

رسولیان ادامه داد: وزیر صمت برای نخستین بار کار ویژه‌ای انجام داده اند که از محل منابع سپرده‌های بانکی بنگاه‌های بزرگ و صنایع معدنی قرار شده بانک‌های تجارت و صنعت و معدن و دیگر بانک‌ها تسهیلاتی را برای تولید ارائه دهند.

وی تاکید کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در کشور در حال نصب ماشین آلات و بخش زیادی هم در حال نصب سوله‌ها هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در کشور ۴۰ هزار واحد صنعتی در حال احداث داریم که امیدواریم ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از آن‌ها را راه اندازی کنیم.

وی افزود: امسال مشخص شده که ۱۶۰۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید باز گردند و این واحد‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تعداد بنگاه‌های راکد در این استان متاسفانه بالاست با این وجود استاندار و متولیان امر در این حوزه سال گذشته تلاش‌های بسیاری داشته اند.

رسولیان تصریح کرد: ۵۷ درصد مشکلات واحد‌های راکد سراسر کشور مربوط به نقدینگی، ۱۶ درصد تامین بازار مناسب برای فروش کالا و مباحثی دیگر همچون تامین مواد اولیه و مشکلات مدیریتی، مالیاتی و ... هستند.

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد استان فوق العاده پر ظرفیتی است و می‌طلبد توجه خاصی به این استان‌ها شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: صنعت با تنهایی در این استان نمی‌تواند باعث اشتغال شود هر چند که هر واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به طور متوسط ۲۰ شغل ایجاد می‌کند.

رسولیان ابراز داشت: تلاش می‌شود این استان بطور ویژه دیده شود و منابع خوبی اختصاص دهیم تا حداقل زیرساخت‌ها آماده باشند.

وی افزود: در این استان مشکل تامین زمین برای شهرک‌های صنعتی وجود داشت که امروز شهرک صنعتی جدیدی با متراژ ۸۰۰ هکتار زمین در بویراحمد انتخاب شد و زیرساخت‌های لازم این شهرک هر چه سریع‌تر تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کهگیلویه و بویراحمد 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده