تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۱۱۸۱۷

احداث ۱۰۰۰ واحد کارگاهی با اولویت دانش‌بنیان‌ها در کشور/قطع دست دلالان از شهرک‌های صنعتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از احداث ۱۰۰۰ واحد کارگاهی با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در مراسم کلنگ‌زنی چند واحد صنعتی از کلنگ‌زنی ۱۰۰۰ واحد در سطح کشور خبر داد و گفت: اولویت کلنگ‌زنی این واحد‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نه در مکان‌های دور بلکه در مکان‌های نزدیک به دانشگاه احداث می‌شود عنوان کرد: واحد‌های دانش‌بنیان آلاینده ندارند از طرفی واردات را کاهش می‌دهند به همین دلیل بهترین مکان‌ها را به این واحد‌ها اختصاص دادیم.


وی بیان کرد: زمین‌های که برای احداث واحد صنعتی به افراد دادیم، اما کاری انجام ندادند را پس می‌گیریم و به واحد‌های دانش‌بنیان می‌دهیم.

وی بیان کرد: امسال ۴۰۰ هکتار زمین را از این افراد پس می‌گیریم و با دلالان برخورد می‌کنیم هر کسی که می‌خواهد در شهر‌ک‌های صنعتی باید فعال شود واحد را به بهره‌برداری برساند و استفاده کند.

وی بیان کرد: اگر قرار است کسی بیاید زمین بگیرد، اما کاری انجام ندهد و بهره‌برداری نداشته باشد از طریق دستگاه قضا و قرارداد‌ها زمین را پس می‌گیریم.

احداث ۱۰۰۰ واحد کارگاهی با اولویت دانش‌بنیان‌ها در کشور/قطع دست دلالان از شهرک‌های صنعتی


موسوی جهان آباد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در این مراسم با اشاره به تفاهم نامه استانداری و سازمان شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: ۲۰ واحد کارگاهی در شرکت‌های صنعتی ایجاد می‌شود که امروز کلنگ ۴ واحد با اعتبار دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

این مسوول عنوان کرد: اولویت این واحدها، شرکت‌های دانش‌بنیان است که تا پایان مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده