تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۱۱۹۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون وزیر صمت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

انعقاد ۹ تفاهم نامه چندجانبه احیاء مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در یاسوج

‌می‌متالز - تفاهم نامه چندجانبه احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارکان حاکمیت و ۹ واحد صنعتی و نهاد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امضاء شد.

به گزارش می‌متالز، این تفاهم نامه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مردمی و غیردولتی و احیاء مسوولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است.

کهگیلویه و بویراحمد یازدهمین استانی است که برنامه احیاء مسوولیت‌های اجتماعی بخش صنعت را متعهد شده است.

بر اساس این تفاهم نامه، ۹ واحد صنعتی و نهاد اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل "آلومینای ایران"، "بهنوش گچساران"، "آهک هیدراته چرام"، "پتروشیمی دهدشت"، "سیمان مارگون"، "پتروشیمی گچساران"، "سیمان یاسوج"، "نماسازان مروارید دهدشت" و "سینره یاسوج" به‌عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان‌های چرام، گچساران، کهگیلویه، مارگون و بویراحمد متعهد شدند تا با توانمند سازی جوامع محلی، آن‌ها را در فرآیند تولید مشارکت داده و با ایجاد تشکل‌های مردم نهاد، ظرفیت‌های مناطق روستایی هدف را در مسیر بالفعل شدن هدایت کنند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز متعهد شده است تا نسبت به انتقال دانش و تجربیات به شهرستان‌های هدف و پایش، ارزیابی و نظارت بر اقدامات معین اقتصاد مقاومتی در این مناطق اقدام کند.

بر اساس این تفاهم نامه، استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز متعهد شد تا مطالعات اولیه انجام شده از وضعیت پتانسیل‌های منطقه را در اختیار معین اقتصاد مقاومتی این شهرستان‌ها قرار دهد و نقش مشاوره، سیاستگذاری، نظارت و حاکمیتی خود را اعمال کند.

این تفاهم نامه‌ها به امضای علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت، معین‌های اقتصاد مقاومتی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، فرمانداران و رؤسای دادگستری‌های شهرستان‌های هدف رسیده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده