تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۱۲۰۸۸

افتتاح ۲۸ ایستگاه مترو طی ۴۴ ماه

‌می‌متالز - مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اقدامات مدیریت شهری فعلی در توسعه مترو، سه اولویت مترو در دوره فعلی را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، علی امام با بیان اینکه ۴۴ ماه از دوره کنونی مدیریت شهری می‌گذرد و حالا در ماه‌های پایانی این دوره، کارنامه عملکردی شهرداری تهران و واحد‌های تابعه آن، معیاری برای سنجش میزان موفقیت یا ناکامی متولیان امر در اجرای برنامه‌های وعده داده شده، تلقی می‌شود، گفت:، اما فرق دوره‌ای که سپری شد با دوره‌های قبل از آن، شرایط بسیار سخت اقتصادی حاکم بر کشور بود که به گواه و اذعان کارشناسان امر، بی‌سابقه و حادتر از همیشه به نظر می‌رسید.

وی بیان کرد: در این میان شرکت مترو به عنوان یکی از ارکان بحث توسعه حمل‌ونقل عمومی، با همکاری و پشتیبانی تمام دست‌اندرکاران امر، کارنامه‌ای از خود برجای گذاشته که قضاوت در مورد آن را باید به مردم سپرد و شهروندانی که به‌عینه خیلی از مسائل را دیدند و فارغ از تمایلات سیاسی و جناحی، می‌توانند در مورد کار‌های انجام شده، نظر واقعی دهند. مدیرعامل مترو درباره اولویت برنامه‌های مترو توضیح داد: در آبان ماه ۱۳۹۶ کادر جدید مدیریت مترو بر اساس وضع موجود با اولویت‌بندی نیاز‌های شبکه حمل‌ونقل ریلی پایتخت، چند هدف را نشانه‌گذاری و بر اساس آن عمل کرد.

امام رفع نقایص ایستگاه‌های افتتاح شده خطوط مختلف و خصوصا خط ۷ مترو که به لحاظ ایمنی مشکل جدی داشته و در صورت سهل‌انگاری، بازی با جان و امنیت مسافران را در برداشتند از جمله این اولویت‌ها دانست و افزود: در خط ۷ نواقصی از قبیل فقدان سیستم سیگنالینگ یا سامانه‌های تهویه و اطفای حریق، پله‌های فرار، سامانه‌های اصلی و پشتیبان تامین برق، اشکال در ریل‌گذاری و... وجود داشت که به این ترتیب در وهله نخست ایستگاه‌های خط ۷ و حتی برخی ایستگاه‌های خطوط ۳ و ۴ که در حال بهره‌برداری بودند و چنین نواقصی با شدت و ضعف متفاوت در آن‌ها احساس می‌شد، ایمن‌سازی شد و به طور استاندارد در اختیار شهروندان قرار گرفت. مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه با تمام این اوصاف، میانگین پیشرفت عملیات اجرایی در ۱۶ ایستگاه از خط ۷ تا پایان شهریور ۱۳۹۶ حدود ۴۹ درصد بوده که طی سال‌های اخیر تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند، گفت: ۱۲ ایستگاه از خط ۶ نیز که در این دوره کامل شده‌اند، تا پایان شهریور ۱۳۹۶ به طور میانگین ۴۱درصد پیشرفت مجموع کار‌های ساختمانی و تجهیزاتی داشته‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده