تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۴۴۲
کد خبر: ۲۲۰۸۷۶

تلاش برای احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت‌آباد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از تلاش برای آغاز عملیات اجرایی احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت‌آباد برای متروی تهران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی امام با بیان اینکه مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه دولت‌آباد فراهم شده است، اظهار کرد: به‌زودی این پایانه استراتژیک که نقشی مهم در کاهش زمان تعمیر واگن‌ها و همچنین تقلیل سرفاصله زمانی حرکت قطار‌ها در خط ۶ ایفاء می‌کند، وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی افزود: پایانه دولت‌آباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های تعمیراتی شبکه متروی تهران در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار واقع شده است. ظرفیت این پایانه برای ۵۸ رام قطار و در خط ۶ متروی تهران پیش‌بینی شده است که تمام سطوح تعمیراتی تا سطح تعمیرات سالانه در آن انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: پایانه دولت‌آباد با ظرفیت تعمیرات ۲۰۰۰ واگن در سال، امکان تعمیر اساسی قطار‌های خط ۶ و همچنین خطوط ۷، ۸، ۹ را دارا بوده و بدین ترتیب یکی از نیاز‌های اساسی شبکه متروی تهران مبنی بر ایجاد محلی برای تعمیرات اساسی قطار‌های مترو با ساخت آن برآورده می‌شود.

وی ادامه داد: فاز نخست این پایانه در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار و شامل ساختمان‌های اداری و تجهیزاتی، محوطه‌سازی، تونل ارتباطی، راه‌های دسترسی، سوله‌های پارکینگ و تعمیرگاهی، خط تست و تأسیسات برقی و مکانیکی احداث خواهد شد.

امام در پایان با ذکر این نکته که ۷۰ درصد بودجه مورد نیاز برای ساخت پایانه دولت‌آباد از طریق روش‌های پرداخت غیرنقد و تهاتر املاک تأمین می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این پایانه، حجم قابل ملاحظه‌ای از خدمات تعمیر و نگهداری قطار‌ها به مجموعه مذکور منتقل می‌شود که یکی از اثرات زود هنگام آن، افزایش نرخ دسترسی به ناوگان موجود، کاهش زمان تعمیر و نیز زمان انتظار برای استفاده مجدد از قطار‌ها و در نتیجه کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطار‌ها و افزایش بازدهی شبکه متروی تهران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده