تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۲۱۲۱۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نوسان قیمت بیت کوین با توییت‌های سرمایه دار آمریکایی

‌می‌متالز - اظهارات جدید ماسک مبنی بر حمایت از بیت کوین در صورت آلایندگی کمتر استخراج آن، ارزش این ارز مجازی را یک درصد بالا برد.

به گزارش می‌متالز، قیمت بیت کوین به دنبال تلاش الون ماسک برای تقویت آن و ادامه بی‌ثباتی‌هایی که از هفته گذشته در این ارز مجازی به وجود آمده بود افزایش یافت.

ارزش بهترین ارز مجازی دنیا یک درصد افزایش یافت و در اولین ساعت معامله در آسیا به ۳۹۴۰۰ دلار رسید. شاخص ارز مجازی گلکسی بلومبرگ دو درصد بالا رفت، چون ارز‌هایی مانند اتر هم افزایش قیمت داشتند.

الون ماسک در توییتر اعلام کرد از هرگونه تلاش واضح استخراج‌کنندگان بیت کوین را برای تغییر فعالیت‌هایشان به سمت عملیات‌های دوستدار محیط زیست حمایت می‌کند. این میلیاردر با انتقاد از مصرف بالای انرژی برای استخراج بیت کوین و معلق کردن پرداخت‌های شرکت تسلا با این ارز مجازی، تاثیر زیادی بر قیمت آن در این ماه گذاشت. وضع محدودیت‌های بیشتر علیه ارز‌های مجازی در چین هم فشار مضاعفی بر بیت کوین آورده است.

مت مالی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه میلر تاباک گفت: «اگر قرار باشد بازار ارز مجازی با توییت‌های الون ماسک نوسان داشته باشد یک امتیاز منفی برای آن خواهد بود. این واقعیت که چنین نوسانات بزرگی تحت تاثیر توییت‌های یک فرد به وجود بیاید، مشروعیت این گروه سرمایه‌ای را از بین می‌برد».

صنعت ارز مجازی از زمان انتقاد‌های ماسک متعهد شده فعالیت‌های خود را پاک‌تر کند. استخراج کنندگان بسیاری به تعهد نامه جوی ارز‌های مجازی پیوسته‌اند. هدف از راه اندازی این تعهد نامه صفر کردن تولید کربن در صنعت ارز مجازی تا ۲۰۳۰ است.

مصرف بالای انرژی بیت کوین حاصل سوختن سوخت‌های فسیلی یک مشکل بلندمدت است. استخراج کنندگان بیت کوین از صد‌ها کامپیوتر استفاده می‌کنند که ۲۴ ساعته برای تولید سکه‌های جدید در حال فعالیت هستند.

ماسک در فوریه، ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد و گفت خودروسازی تسلا این ارز مجازی را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خودروهایش قبول دارد، ولی بعد در اوایل ماه مه این تصمیم خود را لغو کرد.

در حالی که این میلیاردر اعلام کرده تا زمانی که تولید ارز‌های مجازی باعث افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی نشود شدیداً به آن ایمان دارد، ولی ارزش ارز‌های مجازی هنوز هم از اظهارات ضد و نقیض او نوسان دارد.

ارزش بازار بیش از ۷ هزار ارز مجازی ۸۰۰ میلیارد دلار از اوج خود در ماه مه یعنی ۲.۴ تریلیون دلار پایین آمده است. بیت کوین ۲۵ هزار دلار نسبت به رکورد خود در اواسط آوریل کاهش قیمت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده