تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۱۹۴۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

الون ماسک: تسلا احتمالاً بیت کوین را به عنوان شیوه پرداخت قبول می‌کند

‌می‌متالز - الون ماسک گفت به محض اطمینان از روند افزایشی استفاده از بیت کوین در استخراج ارز‌های مجازی، بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت برای خرید خودرو‌های برقی تسلا قبول می‌کند.

به گزارش می‌متالز، الون ماسک، رئیس شرکت تولید کننده خودرو‌های برقی تسلا گفت به محض ارزیابی وضعیت شرکت در تعیین میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای استخراج ارز‌های مجازی، بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت قبول می‌کند.

ارزش بیت کوین ۸ درصد افزایش یافته و به ۳۲۱۶۰.۱۶ دلار رسیده است. اتر هم با ۱۱.۶ درصد افزایش، ۱۹۹۳.۳۶ دلار معامله می‌شود. ارزش سهام تسلا ۰.۸ درصد پایین آمده و به ۶۵۵.۳۰ دلاررسیده است.

این اظهارنظر‌های ماسک در کنفرانس بی ورد پس از آن اعلام شد که تسلا در ماه مه اعلام کرد دیگر بیت کوین را برای خرید خودروهایش قبول نمی‌کند، آن هم تنها دو ماه پس از اعلام خبر قبول این ارز مجازی به عنوان یک شیوه پرداخت.

وی گفت: «من باید مطمئن شوم درصد استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر برای تولید بیت کوین ۵۰ درصد یا بیشتر از آن است و روند افزایشی آن ادامه دارد. در این صورت تسلا بیت کوین را قبول می‌کند».

استفاده از بیت کوین برای خرید خودرو‌های برقی تسلا یک دوگانگی بین شهرت ماسک به عنوان یک طرفدار محیط زیست و استفاده از محبوبیتش به عنوان یکی از ثروتمند‌ترین مردان جهان در حمایت از ارز‌های مجازی ایجاد کرده بود.

برخی سرمایه گذاران تسلا به همراه حامیان محیط زیست منتقد استفاده از از سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت کوین هستند.

روز به روز استخراج کنندگان بیشتری تلاش می‌کنند از انرژی‌های تجدید پذیر برای استخراج ارز‌های مجازی استفاده کنند تا تاثیر کمتری بر محیط زیست داشته باشد.

‏ ماسک گفت: «ماموریت تسلا تسریع ظهور انرژی پایدار است».

وی اضافه کرد بیت کوین، اتریوم و دوج کوینی که شخصاً در اختیار دارد، جدا از از دارایی‌های بیت کوین تسلا و اسپیس ایکس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده