تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۴۷۵
کد خبر: ۲۱۲۱۵۸

صدور ۴۱ فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در استان سمنان در سال ۹۹

‌می‌متالز - رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور ۴۱ فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی میرکو درحاشیه گردهمایی روسای اداری آموزش سازمان صمت استان‌ها که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: در سال ۹۹، شش فقره پروانه و ۳۵ فقره گواهی تحقیق و توسعه (R&D) در استان سمنان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸، ۱۵ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: بر این اساس و طی ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان معاون آموزش و پژوهش وزارت صمت، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان موفق به کسب رتبه دوم کشوری در حوزه تحقیق و توسعه شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شرکت‌های صنعتی و معدنی با دریافت پروانه تحقیق و توسعه می‌توانند از مزایای آن شامل استفاده بهینه از تسهیلات دولتی (معافیت‌های مالیاتی، تسهیل در امر صادرات، تخصیص وام‌های کم بهره، تسهیلات گمرکی و ...) برای آن واحد و نیز مشارکت فعال در اجرای برنامه‌ها وتحقق اهداف تعیین شده بهره‌مند شوند.

میرکو در پایان تصریح کرد: گواهی تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط زمانی دو روز کاری انجام می‌شود و کلیه دارندگان گواهی تحقیق و توسعه می‌توانند پس از گذشت یک سال برای تبدیل گواهی خود به پروانه اقدام کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده