تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۵۲۸۳۴
رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی:

تحقیق و توسعه اساس کیفی‌سازی تولیدات صنعتی و خدمات تجاری است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی با اشاره به ضرورت توجه بخش‌های تولیدی، تجاری و خدماتی به موضوع تحقیق و توسعه گفت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های در دست اقدام، توجه به زیرساخت‌های نرم در کیفی‌سازی تولیدات صنعتی و خدمات تجاری است که می‌تواند منجر به به‌کارگیری مناسب منابع و رقابت‌پذیری محصولات باشد.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی تفویض استانی صدور پروانه تحقیق و توسعه را گامی مهم در ارایه خدمات سریع به متقاضیان دانست و افزود: از این پس صدور پروانه تحقیق و توسعه در حداکثر دو روز کاری در سازمان صمت استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: صدور پروانه تحقیق و توسعه برای هدایت و کمک به رشد فعالیت‌های تحقیق و توسعه برای همه واحد‌های تولید کننده کالا و ارایه دهنده خدمات مرتبط با صنایع، معادن، ا صناف، شرکت‌های بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی قابل انجام خواهد بود.

رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی تأکید کرد: ایجاد بخش تحقیق و توسعه در همه واحد‌های صنعتی، تجاری، معدنی و خدماتی استان رویکردی است که علاوه بر زمینه سازی برای طراحی محصولات جدید، بومی‌سازی، افزایش سهم مواد داخلی در تولید می‌تواند موجب کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری شود.

رجبی واحد‌های دارنده پروانه تحقیق و توسعه را در اولویت ارایه خدمت برای مانع زدایی در فرآیند‌های مربوطه دانست و عنوان کرد: رشته گروه‌های مختلفی مانند صنایع شیمیایی، غذایی، آرایشی و بهداشتی، صنایع نساجی و پوشاک، خودرو و نیرومحرکه، صنایع معدنی و سلولزی، برق و الکترونیک، ماشین سازی، ساخت و تجهیزات، کانی‌های غیر فلزی و خدمات فنی و مهندسی در موضوع تحقیق و توسعه مهیا شدند که اصلاح و بهینه سازی زنجیره تأمین و عرضه را در تولیدات نهایی خواهند داشت.

رئیس سازمان صمت خراسان‌رضوی با تأکید بر این‌که تحقیق و توسعه اساس کیفی سازی تولیدات است، افزود: تحول رفتاری و کارافرینی سازمانی و بازطراحی مدل‌های جدید کسب و کار از نتایج قابل ارزیابی اجرایی شدن شاخص‌های تحقیق و توسعه است که نقش ارزنده‌ای در افزایش بهره وری صنعتی خواهد داشت.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده