تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۶
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۱۲۲۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس خبر داد:

پیشنهاد ایران خودرو و سایپا برای قیمت گذاری محصولات و عرضه در بورس کالا

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از پیشنهاد ایران خودرو و سایپا برای قیمت گذاری محصولات و عرضه در بورس کالا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله فیروزی درباره آخرین وضعیت بررسی قیمت‌گذاری خودرو در مجلس گفت: خودروسازان در این نشست پیشنهاد دادند، خودرو‌های تولید شده به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شوند. قیمت محصولات پرتیراژ از مجموع بهای تمام شده تولید و ۵ درصد سود و قیمت خودرو‌های اختصاصی که مشتری خاصی دارند هم توسط هیات مدیره خودروسازان و با تایید وزارت صنعت تعیین شود.

وی افزود: در این نشست گزارشی از سناریو‌های پیش‌بینی شده درباره وضعیت خودرو، نیاز‌های صنعت خودروسازی و افق این صنعت در سال ۱۴۰۴ ارائه شد که بر اساس آن باید به سه موضوع نیاز‌های توسعه‌ای، جایگزین خودرو‌های فرسوده و صادرات توجه ویژه داشت.

این نمانده مجلس ادامه داد: تاکید بر سیاست‌گذاری و ریل گذاری به جای دخالت در تصمیم گیری، صادرات، انتقاد از وابستگی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی تولید برخی خودرو‌های داخلی به واردات با وجود استفاده از انرژی ریالی، ضرورت توجه به کیفیت، جلوگیری از افزایش قیمت، پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس، تبدیل خودرو از کالایی سرمایه‌ای به مصرفی و... از جمله نقطه نظرات نمایندگان در این نشست بود.

فیروزی گفت: مقرر شد ایدرو جمع بندی پیشنهاد‌های وزارت صنعت، خودروسازان، قطعه سازان و شورای رقابت را درباره قیمت گذاری خودرو به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه کند تا کمیسیون تصمیمات مقتضی را اخذ و گزارش را به صحن علنی ارائه کند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده