تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۱۲۲۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

۲ عامل رشد شاخص در بازار امروز

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: ریزش قیمت دلار و برگشت مجددا آن موجب شد که بازار به این نتیجه برسد که قیمت دلار بیش از ۲۰ هزار تومان خواهد بود و در بحث انتخابات نیز با توجه به خبر‌های منتشر شده تا حدودی وضعیت مشخص شد و این عوامل روی شاخص اثر گذاشت.

به گزارش می‌متالز، محمد خیری درباره رشد امروز شاخص اظهار کرد: در یک برهه کوتاه‌ مدت اخیر ریزش بسیار شدید صورت گرفت به‌عنوان نمونه گروه خودرویی و پالایشی‌ها طی یک هفته حدود ۵ درصد ریزش داشتند.

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه درحالی‌که هیچ عاملی برای فشار فروش نداشت و فقط جو روانی موجب ایجاد صف فروش شده بود، افزود: انتخابات و قیمت دلار دو جو روانی بود که بازار را تحت تأثیر قرار داد.

وی گفت: ریزش قیمت دلار و برگشت مجددا آن موجب شد که بازار به این نتیجه برسد که قیمت دلار بیش از ۲۰هزار تومان خواهد بود و در بحث انتخابات نیز با توجه به خبر‌های منتشرشده تا حدودی وضعیت مشخص شد و این عوامل روی شاخص اثر گذاشت.

خیری با بیان اینکه طی مدت اخیر اتفاقات عجیبی برای بازار رخ داد، خاطرنشان کرد: در سهام بانک ملت ظلم آشکاری به سهامداران شد، بانک مرکزی، تیم اقتصادی دولت و سازمان امور مالیاتی دست در جیب سهامداران کردند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: وزیر اقتصاد در اقدامی مغرضانه نرخ دلار را با قیمت ۱۵ هزار تومان تسعیر کرد، اما در مقابل مالیات را با قیمت ارزنیمایی دریافت کرد و به حدی این اقدام برای سرمایه‌گذاران بی‌اعتماد کننده بود که سرمایه‌گذاران را تشویق به خروج از بازار کرد.

وی با بیان اینکه ارزش شرکت‌ها بسیار اُفت کرده است، افزود: ارزش بازار ذوب‌آهن به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید که با بازار اواسط ۹۸ برابری می‌کند.

خیری با بیان اینکه در حال حاضر بازار از فشار فروش تهی شده است، افزود: ابطال معاملات یکی از موضوعاتی است که بازار را تحت تأثیر قرارداده و تبدیل به عاملی برای ایجاد صف فروش شده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تصمیمات سیاست‌گذاران موجب تخریب بازار شده است، گفت: تمام بازار‌های مالی از درون خود را اصلاح می‌کنند و هیچ عامل خارجی نمی‌تواند بازار را سروسامان بدهد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده