تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۴۰۵
کد خبر: ۲۱۲۲۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

پکن از صنعت فولاد خواست که قیمت‌ها را تثبیت کند

‌می‌متالز - نهاد اصلی برنامه‌ریزی اقتصادی چین، NDRC و چهار نهاد تنظیم‌کننده دیگر بازار، به دنبال جلسه شورای دولتی هفته گذشته، روز یکشنبه با شرکت‌های داخلی در بخش‌های فولاد، سنگ‌آهن، مس و آلومینیوم جلسه‌ای برگزار کرده و خواستار ایجاد ثبات در قیمت کالا‌های فلزی شدند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین در جلسه اجرایی شورای دولتی در ۱۹ مه گفت که چین باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از افزایش قیمت غیرمعقول کالا‌های عمده انجام دهد تا از انتقال این هزینه‌ها به مصرف‌کنندگان جلوگیری کند. این اظهارات نسبت به درخواست وی در هفته گذشته برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها با اقدامات ویژه‌تری مانند افزایش تعرفه‌ها و لغو تخفیفات صادرات محصولات فولادی، قوی‌تر بود.

در جلسه یکشنبه هم اشاره شد این دور از افزایش قیمت درنتیجه ترکیبی از بسیاری از عوامل، از جمله سفته‌بازی‌های مخرب است و بر اقدام شرکت‌ها به پیشگامی در حفظ نظم در قیمت‌گذاری در کالا‌ها و عدم دستکاری قیمت‌ها و تبانی در بازار و انتشار اطلاعات نادرست در مورد افزایش قیمت تاکید شد.

در این جلسه آمده است، مقامات نظارتی مربوط روند صحیح قیمت کالا‌ها را ردیابی و رصد می‌کنند، نظارت بر ارتباط بازار‌های آتی کالا‌ها و بازار‌های معاملات نقدی را تقویت می‌کنند و فعالیت‌های غیرقانونی را تحمل نخواهند کرد. انجمن آهن و فولاد چین و انجمن صنایع فلزات غیر آهنی نیز در این نشست حضور داشتند.

صبح دوشنبه قیمت معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان برای تحویل در سپتامبر با ۱۰۴۵ یوان در هر تن (۱۶۲ دلار در هر تن) بسته شد که در مقایسه با قیمت ۲۱ مه، ۷۷٫۷ یوان یا ۶٫۹ درصد کاهش داشت.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده