تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۱۴۷۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران مطرح شد؛

حباب افزایش قیمت در بازار فولاد و آهن

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران با اشاره به اینکه افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد حباب است، گفت: نوسانات افزایشی بازار آهن و فولاد در ماه‌های آتی با ثبات دولت متوقف می‌شود و یا روند کاهشی به خود می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد استان تهران  اظهار کرد: افزایش قیمت بازار فولاد و آهن متاثر از بقیه قسمت‌های اقتصادی کشور است و متاسفانه به نظر می‌رسد تغییر قیمت‌ها با توجه به شرایط داخلی ملاک و مبنای درستی نیست و قیمت‌های اعلام شده بر اساس پیش بینی فعالان بازار فولاد رخ داده است.

وی افزود: بازار آهن و فولاد با شیب ملایم به سمت گرانی است و متاسفانه ناظران این بازار به درستی وظیفه خود را انجام نداده اند و سکوت این افراد تاییدی برافزایش قیمت شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران تصریح کرد: به طور یقین افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد تداوم نخواهد داشت چرا که افزایش قیمت این بازار متناسب با بازار جهانی توجیهی ندارد و نوسانات افزایشی بازار آهن و فولاد در ماه‌های آتی با ثبات دولت متوقف می‌شود و یا روند کاهشی به خود می‌گیرد.

 با وجود نوسانات اندک و رو به بالای نرخ ارز و رسیدن نرخ دلار به رقم ۲۴ هزار و ۲۳۰ تومان در ساعاتی از روز، بازار آهن همچنان در خواب عمیقی به سر می‌برد. روند حاکم بر بازار نشان دهنده آن است که مشتری در بازار وجود ندارد و عدم تقاضای مصرفی و همچنین تقاضای سرمایه‌ای بیش از پیش دیده می‌شود، البته لازم به ذکر است که روند موجود برخلاف روندی است که در بورس کالا شاهد آن هستیم.

روز گذشته در معاملات بورس کالا، با اینکه افزایشی بودن قیمت پایه میلگرد تداوم داشت و از سوی دیگر قیمت‌های بازار از بورس کالا ارزان‌تر است، اما رقابتی ۰/۲ درصدی برای خرید میلگرد صورت گرفت. به دلیل افزایشی بودن قیمت پایه بسیاری از محصولات در بورس کالا، از عرضه‌هایی که در این بازار صورت می‌گیرد استقبال چندانی نمی‌شود و همین مسئله موجب شده تا در بازار تقاضای چشمگیری وجود نداشته باشد، اما همین عدم تقاضا نیز قادر به کاهش قیمت‌ها نبوده است.

با این تفاسیر روز گذشته بر اساس قیمت‌های روزانه‌ای که از سوی تولیدکنندگان انواع مقاطع اعلام شد شاهد ثبات قیمت میلگرد بودیم. به این صورت که اغلب شرکت‌های تولیدکننده این محصول قیمت‌های خود را بدون تغییر اعلام کردند. در این بین، اما ۲ شرکت نیز کاهش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی را در قیمت محصولات خود اعمال کردند. بالاترین قیمت میلگرد ۱۴ که از سوی مبادی فروش میلگرد اعلام شد؛ ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان و کمترین نرخ ۱۵ هزار و ۱۵۰ تومان بود.

ثبات قیمت‌ها در بازار نبشی و ناودانی نیز برقرار بود؛ قیمت نبشی و قیمت ناودانی از سوی فروشندگان این محصولات بدون تغییر اعلام و روانه باز شدند. بازار تیرآهن نیز با ثبات همراه بود؛ قیمت تیرآهن در بخش کیلویی بدون تغییر اعلام و روانه بازار شد. در بخش تیرآهن شاخه‌ای قیمت شاخه‌های پر فروش با ثبات همراه بودند و در دیگر سایز‌ها افزایش ۱۰ الی ۳۰ هزارتومانی نیز به چشم می‌خورد.

در بازار پروفیل نیز همچون سایر محصولات بازار آرامی را شاهد بودیم؛ به نحوی که قیمت پروفیل از سوی اکثر فروشندگان این محصول بدون تغییر اعلام شد و در میان ثبات قیمت‌ها یک شرکت به کاهش ۳۰۰ تومانی محصولات خود در این حوزه اقدام کرد.

بازار آهن در روز‌های پایان هفته و همچنین منتهی به انتخابات مسیر ثبات را در پیش گرفته است تا بعد از تعیین تکلیف بسیاری از عوامل تاثیرگذار بر بازار که در اخبار قبلی نیز به آن اشاره شده است، وضعیت این بازار نیز مشخص شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده