تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۱۲۳۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
فولاد مبارکه در شاخص کیفیت محصولات رکورد زد؛

بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید/ سهم ویژه ناحیه فولادسازی در رسیدن به این رکورد

‌می‌متالز - مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید که سهم ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، در رسیدن به این شاخص ویژه و مهم است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا سلیمی در توضیح رکورد تولید کیفی محصولات ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در اردیبهشت ماه اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، شرکت فولاد مبارکه به عنوان سازمانی متعالی و پیشرو همگام با رکورد کمی در تولید به کیفی سازی محصولات اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی افزود: اگرچه هدف گذاری در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ بر افزایش کمی محصولات تولیدی است، اما در شرکت فولاد مبارکه و ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، شاخص کیفیت محصولات هم هدف گذاری شده است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، تمام پارامتر‌های کیفی شامل ذوب‌های خارج از استاندارد و کاهش عیوب محصولات تولیدی با بهبود ۰.۵ تا ۲.۵ درصدی همراه بود که باید نسبت به مقیاس تولید ۷ میلیون تن فولاد خام سنجیده شود.

وی اضافه کرد: روند کیفی سازی محصولات در دو ماه ابتدای سال تداوم داشت و در اردیبهشت ماه رکورد کیفی سازی محصولات در تاریخ شکل گیری شرکت فولاد مبارکه ثبت شد. بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه به ۹۱ درصد رسید که سهم ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم، در رسیدن به این شاخص ویژه و مهم است.

سلیمی با تاکید بر اینکه افزایش کمی در تولید بر بهبود کیفیت محصولات موثر است، تصریح کرد: کیفی سازی محصولات در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه شامل ذوب‌های خارج از استاندارد با ۲.۳۵ درصد و میزان بهبود ۰.۲۸ درصدی، همراه شد که بهترین شاخص کیفی در این بخش است و مهمترین پارامتر بازده کیفی محصولات تولیدی در شرکت فولاد مبارکه محسوب می‌شود.

وی افزود: درصد عیوب تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه که سهم مهمی در بازده کیفی محصولات شرکت فولاد مبارکه دارد که در اردیبهشت ماه با ۷.۶ بوده است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از پارامتر‌های سنجش کیفی محصولات این ناحیه درصد ناخالصی نورد گرم با منشا فولادسازی است که در ناحیه نورد سرد و شرکت‌های بهره بردار محصول تختال شناسایی می‌شود که در ماه گذشته به ۲.۵۲ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین مقدار ممکن در دو سال گذشته رسید.

وی اضافه کرد: بازده کیفی فولادسازی در اردیبهشت ماه به ۹۵.۳ درصد افزایش یافت که میزان بهبود این بازده ۱.۴۳ درصد است که رکورد محسوب می‌شود.

سلیمی گفت: پارامتر‌های مذکور در بازده کیفی محصولات شرکت فولادمبارکه سهم مهمی دارند و ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم توانست علاوه بر رکورد در تولید فولاد خام این شاخص کیفی سازی محصولات را هم ارتقا بخشد.

وی دستیابی به دستاورد کیفی سازی محصولات ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه را همگام با رکورد در بخش تولید محصول آماده به کار نگه داشتن تجهیزات، نگهداری و تعمیرات به موقع و بازرسی انجام گرفته و تلاش پرسنل این واحد دانست.

به گفته مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه چنانچه محدودیت‌های تامین انرژی به ویژه برق برطرف شود متناسب با ارتقاء کمی تولید فولادخام کیفی سازی محصولات شرکت فولاد مبارکه محقق می‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده