تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۴۷۷
کد خبر: ۲۱۲۴۰۸
سرویس خبر : انرژی

خرید گیلسونایت در ایران

‌می‌متالز - گیلسونایت مخلوطی از قیر و مواد معدنی است که در اثر تراوشات نفت در لایه‌های عمیق زمین ایجاد می‌شود. در این مطلب از قیمت گیلسونایت، خرید و عوامل تاثیرگذار بر آن برای شما گفتیم.

به گزارش می‌متالز، گیلسونایت مخلوطی از قیر و مواد معدنی است که در اثر تراوشات نفت در لایه‌های عمیق زمین ایجاد می‌شود. گیلسونایت ایران در غرب کشور بین استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان واقع شده است. قیمت گیلسونایت و خاصیت چسبندگی بالای آن سبب می‌شود که این ماده برای استفاده در صنعت راهسازی و همچنین عایق‌بندی سطوح مختلف بسیار کارآمد باشد.

این ماده همچنین در صنایع دیگری مانند رنگ‌سازی، تولید جوهر، پودر دستگاه‌های پرینتر، درزگیری دیوار‌ها و همچنین روکش‌سازی چاه‌های انتقال مواد سیال کارساز است. به همین شکل می‌توان گفت که قیمت مناسب، قابلیت بکارگیری در شرایط آب و هوایی مختلف، سازگاری با انواع ترکیبات آسفالت و مقاومت بالا در برابر رطوبت همگی از موارد برتری گیلسونایت نسبت به محصولات دیگر هستند.

شهرستان گیلانغرب واقع در استان کرمانشاه به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده قیر و گیلسونایت ایران شناخته می‌شود که معادنی غنی از گیلسونایت را در خود جای داده است. محتوای هیدروکربن گیلسونایت گیلانغرب بسیار مناسب بوده و به همین دلیل برای مواردی مانند ریخته‌گری و روکش خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین قیمت گیلسونایت گیلانغرب در مقایسه با نمونه‌های دیگر بسیار پایین است.

مشخصات شیمیایی گیلسونایت

به صورت کلی، گیلسونایت هیدروکربنی طبیعی از کلاس آسفالتیت است که به رنگ سیاه و درخشان در معادن مختلف یافت می‌شود. این ماده در دمای بین ۱۳۰ تا ۲۱۰ درجه سانتیگراد ذوب شده و در ترکیباتی مانند دی سولفید کربن، تتراکلرید کربن و بسیاری دیگر از حلال‌های آلی غیر قطبی قابل حل است. سنگ معدن گیلسونایت عمدتا از ترکیبات NSO (نیتروژن، سولفور و اکسیژن) تشکیل شده و از هیدروکربن‌های معطر و ثانویه اشباع شده؛ بدیهی است که مواردی، چون درصد خاکستر و میزان هیدروکربن در تعیین قیمت گیلسونایت نقش دارند.

گیلسونایت در حالت عادی به طبیعی‌ترین شکل ممکن از ماده‌ای به نام یویینتایت به وجود می‌آید. این ماده از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به ابسیدین داشته و با فشار بیش از حد، پودر می‌شود. خرید و فروش گیلسونایت نیز بیشتر به صورت پودر انجام می‌شود، چرا که استفاده از آن در صنایع مختلف بسیار ساده‌تر است.

استخراج گیلسونایت

گیلسونایت به صورت رگه‌هایی عمودی در زیر سطح زمین قرار دارد که عموما بین نیم متر تا دو متر عرض دارند؛ اما در بعضی از موارد می‌تواند به نه متر نیز برسد. این رگه‌ها تقریبا موازی یکدیگر هستند و طول آن‌ها گاهی اوقات تا ۴۵۰ متر هم می‌رسد. رگه‌های گیلسونایت به صورت یک برآمدگی نازک در سطح زمین دیده می‌شوند و با عمق بیشتر به تدریج گسترش می‌یابند. قیمت گیلسونایت تا حدودی بر اساس سختی استخراج آن نیز تعیین می‌شود.

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در امر استخراج گیلسونایت در داخل کشور صورت گرفته است. قبلا این کار به صورت کامل با استفاده از نیروی دست انجام می‌شد که مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. اما اکنون معدن‌کاران با استفاده از چکش‌های برش‌دهنده پنوماتیک و بالابر‌های مکانیکی، کار بسیار راحت‌تری در پیش دارند. همین امر موجب افزایش چشمگیر خرید و فروش گیلسونایت ایران در سال‌های اخیر بوده است.

قیمت گیلسونایت

به راحتی می‌توان فهمید که قیمت جهانی نفت از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت قیر گیلسونایت است. همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد، سختی و ابزار مورد استفاده برای استخراج بر قیمت این ماده تاثیر مستقیم دارند. موارد زیر در میان دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت گیلسونایت هستند:

خلوص گیلسونایت: درصد هیدروکربن و خاکستر، میزان چسبندگی گیلسونایت را در ترکیبات مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهند.

شکل مواد: شرکت‌های معتبر، گیلسونایت را در اشکال مختلف شامل کلوخه، گرانوله و پودر در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. هر کدام از این موارد به همراه بسته بندی بر قیمت گیلسونایت تاثیر دارند.

روش استخراج: به صورت کلی، اسختراج قیر با استفاده از بیل و کلنگ نخاله بسیار کمتری را به همراه دارد؛ چرا که در مدت زمانی طولانی‌تر و با دقتی بسیار بیشتر انجام می‌شود.

در صورتی که به دنبال خرید گیلسونایت برای کسب و کار خود هستید، از خدمات شرکت‌های معتبر برای این کار استفاده کنید. شرکت قیر غرب نیکان در میان تامین‌کنندگان اصلی گیلسونایت ایران قرار داشته و محصولات این ماده را در انواع شکل و بسته‌بندی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این شرکت همچنین در ابتدا نمونه‌هایی کوچک را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد تا پس از اطمینان کامل، دست به خرید بزنند.

دلایل انتخاب گیلسونایت ایران


مناسب بودن قیمت گیلسونایت در ایران باعث شده است که بسیاری از شرکت‌های راهسازی و ساختمان‌سازی کشور با دستی باز از آن استفاده کنند. همچنین زمانی که گیلسونایت ایران را با نمونه‌های جهانی مقایسه می‌کنیم، به راحتی به این نتیجه می‌رسیم که قیمت‌های ارائه شده در ایران به نسبت قیمت جهانی گیلسونایت بسیار کم است. از همین رو، بسیاری از کشور‌های منطقه از مشتریان اصلی گیلسونایت ایران هستند.

شرکت بازرگانی قیر غرب نیکان در سال‌های گذشته موفق به صادرات گسترده این محصول در بازار‌های جهانی بوده است. قیمت این محصول در ایران تقریبا یک سوم قیمت جهانی است، اگرچه در همان حال به عنوان یکی از خالص‌ترین گیلسونایت‌های جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل می‌توان این انتظار را داشت که در بازار ایران به راحتی هرچه تمام‌تر گیلسونایت خریداری کرد.

خرید گیلسونایت در ایران


اکنون می‌دانیم که ایران یکی از غنی‌ترین کشور‌های جهان از لحاظ وجود معادن گیلسونایت است. مشتریان در داخل کشور این امکان را در اختیار دارند که محصولات موجود در بازار را آنالیز کرده و از کارایی این ماده، اطمینان به دست آورند. به علاوه، شرکت‌های فعال در این حوزه، امکان خرید آنلاین گیلسونایت را در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهند. لازم به ذکر است که شرکت‌های یاد شده، سفارشات ثبت شده را به تمامی نقاط ایران ارسال می‌کنند تا کمترین مشکل متوجه خریداران شود.

شرکت قیر غرب نیکان از جایگاهی ویژه در میان تامین‌کنندگان اصلی گیلسونایت ایران برخوردار است که گزینه‌های جالب توجهی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کیفیت و خلوص محصولات این شرکت قابل رقابت با هرگونه نمونه خارجی بوده و بسته‌بندی‌ها (شرینک، تسمه‌کشی و پالت شده) کاملا مطابق با استاندارد‌های جهانی صورت می‌گیرند.

اگر خریدار گیلسونایت هستید، به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد انواع گیلسونایت و تناسب آن‌ها با کسب و کار خود را در درجه اول اهمیت قرار دهید. به همین خاطر با مشاورین قیر غرب نیکان تماس گرفته تا خرید گیلسونایت مورد نیاز خود را بدون هرگونه مشکل احتمالی انجام دهید.

منبع: پایگاه خبری آفتاب

عناوین برگزیده