تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۵۲۴
کد خبر: ۲۱۲۴۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صرفه‌جویی ۱۸۳ میلیون دلاری با افزایش تولید داخلی در خوزستان

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت:استان خوزستان پارسال در شاخص توسعه تولید داخل در بخش صرفه‌جویی ارزی، با افزایش تولید داخلی و کاهش واردات موفق به صرفه‌جویی ارزی به میزان ۱۸۳ میلیون دلار شد.

به گزارش می‌متالز، امیر حسین نظری روز دوشنبه بیان کرد: به عنوان مثال پارسال هدف خوزستان فعال سازی ۴۵ واحد راکد صنعتی بود که ۶۲ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگشت و ۱۳۸ درصد از هدف مورد نظر در این بخش تحقق یافت.

وی گفت: طبق ارزیابی وزارت صمت، این سازمان پارسال رتبه نهم کشور را در شاخص‌های اقتصادی و صنعتی کشور بین دیگر سازمان‌های صمت کسب کرد.

وی افزود:وزارت صمت در هشت شاخص و ۱۲ برنامه اجرایی تمامی سازمان‌های استانی صمت را مورد ارزیابی قرار داد که در خوزستان ۹ برنامه اجرایی به طور کامل و ۱۰۰ درصد و در مواردی تا ۵۶۲ درصد محقق شد.

نظری گفت: از جمله شاخص‌های مورد ارزیابی، شاخص مهم توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه معدن، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری بود.

وی ادامه داد: این سازمان به غیر از شاخص‌های معدنی که آن هم به دلیل محدودیت‌هایی که در این موارد درخصوص صدور مجوز توسط وزارت وجود دارد در بقیه شاخص‌ها به هدف صددرصدی و حتی بیشتر دست یافت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

عناوین برگزیده